Jakten har roet seg, klokketips?

Synes du har fått en finfin samling ur, GT, og skulle du kjøpe et til ville jeg også anbefale et mer dressy klokke. De klokkene flyback henter frem er spot on (IMHO :)), men en zenith er heller ikke feil!

Spørsmålet er vel strengt tatt hvor mye du ønsker å legge i neste kjøp. Om limiten er 60-70k nytt når du nesten opp til en 7 days, men brukt får du dem til ca 50. Mogens har jo en venns Panomaticlunar for salg på finn i samme prisleie. Den er ikke dum, den heller.

Av de klassiske zenithene er de mye å velge i. Den du trekker frem er lekker, aner ikke prisen men du får nok en hyggelig pris hos tidemann.

JLC er flotte klokker. Om du ønsker en helt enkel klokke er Master control finfin. Jeg synes Master Calendar er kul, og var på nippet til å kjøpe en ifjor. Kan føles rotete med dato langs ytterkant av skiven, men in real life var det ikke noe stress. Angrer på at jeg ikke kjøpte den.
jlc3.jpg

En annen JLC modell som har fanget min interesse er Reverso grande date.
JLC-ReversoGD-07.jpg

Heller ikke grande gmt er noe å kimse av, bare se på moores bilder av herligheten :)

Så mange flotte klokker, og så begrenset budsjett de fleste av oss har på denne lidenskapen. Trist er det!

Takk takk! :D

Var tidligere stor Reverso-fan, og så på det som den ultimate dressklokke, men så fikk jeg prøvet et par modeller hos Bjerke, og synes den ble rar på håndleddet. Finnes jo mange modeller der, så finnes sikkert en som kan gi ultimat god feeling, men tør ikke å kjøpe Reverso uten å få en skikkelig runde på håndleddet med den.

OMEGA%2BSeamaster%2BPlanet%2BOcean%2B45.5mm%2BChrono%2B02.jpg

Denne store karen hadde jeg både lest full anmeldelse i Watch Time om, og sett mange bilder av uten at det trigget noen kjøpslyst, ikke at det var noe feil med den, den sa bare ikke pang ved første øyekast. Var senere innom AD i Oslo og fikk prøvd den på håndleddet, og det var bare helt rått. Klarer akkurat å bære størrelsen på den, og synes hele klokken føles helt amazing ut på lanken. Dette er vel det som ligger å koker som eneste aktuelle kjøp akkurat nå, og jeg bruker som regel å ha 5 klokker jeg vil ha på en gang, men merker jeg har blitt mer kresen på akkurat hva som MÅ inn.

Hei, jeg liker ikke Omega, vennligst ikke vis bilde av denne klokken igjen. Jeg har glemt den! (Damn, den er jo døds fet)

OMEGA%2BSeamaster%2BPlanet%2BOcean%2B45.5mm%2BChrono%2B02.jpg

Har vel nærmest bestemt meg for at sparingen retter seg mot denne, ikke at det kan skje mye før klokkekontoen har kommet dit da... Får også bare mer og mer godfeeling på AP 15300, men vil gjerne prøve en på armen!
Tror med litt god pruting og tålmodighet skal jeg klare å få den Omegaen for rundt 43-44ish fra AD.

Den PO chronoen der er rett og slett ufattelig pen. Har ingenting å utsette på den egentlig. Utrolig symmetriske og rene linjer, og en veldig ryddig urskive selvom de har klart å klemme inn dato og chrono sub-dials.

Den PO chronoen der er rett og slett ufattelig pen. Har ingenting å utsette på den egentlig. Utrolig symmetriske og rene linjer, og en veldig ryddig urskive selvom de har klart å klemme inn dato og chrono sub-dials.

Problemet er at den er over 45mm stor.... har man armer til det er det ingenting galt med den, den er jo virkelig nydelig. Bare for stor for f.eks meg :).