Jakten på en grail

Medlem
29. mai 2010
Innlegg
3.284
Sted
Bærum
For seks år siden hadde jeg kun en Rolex GMT Master 1675, en klokke jeg kjøpte 15 år tidligere da jeg var 15 år. Siden begynte forsiktig oppbygging og flipping, men det var først da jeg oppdaget TS i 2010 at flippingen etterhvert gikk over styr. Altfor mange fine klokker der ute, og et begrenset budsjett, gjør sitt til at klokkebytter må til.

Jeg har nesten alltid lagt til litt ekstra ved et klokkebytte. Fem tusen, ti tusen, femten tusen. Kanskje vært fornøyd med samlingen en liten stund, men kjøpt inn en klokke til som bare måtte eies. 30k ut. Aldri i mine villeste fantasier hadde jeg – inntil i fjor – planer om å bruke mer enn maks 60k på en klokke.
Her kommer massesuggesjonen inn. Andre enn Moore (og et par til) hadde plutselig løftet seg opp på nytt nivå og anskaffet virkelig kostbare klokker. Og disse var så hinsides lekre. Så var vi i gang igjen.

I midten av februar i år slo det meg at den lille klokkeparken min bestående av Rolex Gmt Master 116718, Audemars Piguet Royal Oak Offshore Bumblebee og Tudor 79090 var en nær perfekt trio. Manglet et realt dressur, men skitt au, det kunne jeg kjøpe når oppussing og annet var gjennomført. Oppussing koster, dæven steike, det blir så dyrt at jeg nå selger meg ned.

Her er altså resultatet av byttehandelen:



pluss




Takk for et hyggelig opphold på sonen. Herved melder jeg meg ut....




























.....neida! Nok lurking!





Posen sier ingenting. Sant.


Innholdet i posen sier alt.


Lekkert.


Trommevirvel
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
..
.
.
..
.
.
..
.
.
.
.
.
.

Bada bing!















Lenken må justeres. Men den ligger da pent på hånden.








Selv med lousy telefonbilder, og noen fine fettmerker, vil den observante leser se at klokken er ny. Men rett fra butikk kommer den ikke. Klokken har ligget et par år i en safe, merkelig nok! Det vil ikke skje herfra.

Siden jeg begynte å henge på sonen har jeg hatt ønske om å "eie" en patek. Når jeg plutselig fikk en telefon om flatt bytte i mine to dyreste klokker klarte jeg ikke å si nei når det var snakk om en ubrukt patek 5980. Som TimeKeeper elegant sa til meg har jeg flippet meg til topps :)

Du hadde rett, Greg..


Jeg rakk så vidt å ta noen bilder før møte jeg sitter i begynte, og dette var det jeg klarte å lire av meg her jeg sitter i et møte - med et stort smil om munn!

God helg!
 
Fy flate. Fy fela flate!

Gratulerer så vanvittig mye. Jaja, da er det altså Patek-feber på sonen. Hvem skulle trudd :)
 
Helt fantastiskt rått. Polar er ikke å kjimse av. Likte særlig godt fargekomboen med rød ramme rundt skiva. Og som ikke det var nok, var det jaggu meg en nydelig rød knapp på siden der også :p

Nei vent, det var visst mer her...jaja, helt grei den siste der også :p
Gretulerer så mye med syyykt flott ur :D
 
Typ sykt deilig klokke! Gratulerer!!!! PP er og blir toppen av klokke-lykke:)

Som du ser i min signatur kommer jeg etter, men vil ikke komme til endestasjonen ennå, derfor en del Rolex-flipping enn så lenge:)
 
Umulig å ikke ryke på den handelen når det "bare" koster to tredjedeler av klokkebeholdningen og ingen ting i mellomlegg.
 
clintnod.gif


Nydelig, rett og slett!
Definitivt en av de flotteste modellene jeg vet av. Gratulerer så mye! :D
 
Fy flate gratulerer så mye, et helt fantastisk ur! :)

Først AP feber nå Patek feber, hva blir det neste?? ;)