James Bond-strap

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.356
Sted
Oslo
Mange klokkeentusiaster er begeistret for Nato-straps, så også jeg. Jeg synes de er tøffe, behagelige, pluss at de som oftest er såpass lange at de uten problemer kan settes utenpå en jakke, noe jeg av og til gjør, f.eks i båten.

En favoritt hos mange er den såkalte James Bond-versjonen av Nato-straps, noe som stammer fra et glimt man får av Sean Connery som James Bond i Goldfinger, hvor han har en Rolex Sub på en (alt for liten) Nato-strap. Denne Nato-strapen ser vanligvis slik ut:
P1060230.jpg


Jeg har ingen Rolex Sub, så jeg bruker den på en Seiko SKX007 (passende nok!).

Nå har imidlertid noen karer sett litt nøyere på Goldfinger, og funnet ut at denne svarte og grå varianten ikke er spesielt lik den Connery brukte. De har derfor satt seg fore å lage en som stemmer mer med filmen. Slik ser det ut i filmen:
bond-goldfinger-strap4.jpg


Jeg er ikke så veldig opptatt av James Bond, men synes de nye ser veldig bra ut og bestilte derfor et par stykker. Slik ser den ut på 007-en:
P1060254.jpg


Dette er RAF-style (to-rings), som er den mest korrekte. Jeg kjøpte også en G10-style (3-rings), og den synes jeg denne klokka kledde helt ypperlig:
P1060261.jpg


De "ekte" Bond-Natoene fås i 18-22mm og i RAF/G10-versjoner hos Corvus Watches.
 
Veldig kult, Krille!
Jeg er nødt til å skaffe meg noen natoèr til 14060`n. Stilig at noen endelig har fått "bond" natoen riktig :D
 
Så Erling kagge med en sub på en gammel skistropp i norske farger. Så ganske kult ut faktisk. noen som vet hvor man får tak i sånne stropper? Husker jeg hadde sånne på de første skiene mine når jeg var liten.
 
Ser godt ud på din SKX007 - matcher fint den røde tekst på skiven 8)

RLT Watches (UK) og Timefactors (UK) forhandler også G10 remmene - er dog ikke sikker på, at de har bond remmen med røde striber.

SBDX001Arm060609Nato-1.jpg
 
JonasV skrev:
Så Erling kagge med en sub på en gammel skistropp i norske farger. Så ganske kult ut faktisk. noen som vet hvor man får tak i sånne stropper? Husker jeg hadde sånne på de første skiene mine når jeg var liten.
Haha, ved en veldig merkelig tilfeldighet kom jeg over en gammel skistropp i en skuff mens jeg rotet rundt etter en vinopptrekker tidligere i kveld. Jeg måtte selvsagt prøve den på en klokke, så til noen forbausede blikk fra min samboer går jeg nå rundt sånn:
P1060282.jpg
 
Nyyyyyyyydelig! Jeg har også oppservert unge herr kagge med slik rem flere ganger. Eneste "problemet" er vel som man kan se av bildet til krille; at remmen er for smal for lugsene på klokken. Mener også å huske at de er litt korte :? Tror det er grobunn for god business (vel... har i alle fall et par potensielle kjøpere blant forumets brukere) om noen starter produksjon av disse tilpasset klokker :D
 
Den skiremvarianten var kul. Jeg har noen gamle remmer i norske farver liggende et sted, men fant dem ikke nå. Her er istedet en Tudor Sub og en Zeno:

P8161230.jpg
 
Den var mer fransk enn norsk. det skal være i den norske flaggkombinasjonen. Skal lete på hytta neste gang, kanskje jeg kan lage en variant.
 
Ja, jeg ønsker meg en bredere, slik at den kan brukes på divere! Ingen som vet hvor man kan få tak i en nato-rem 20 eller 22 mm med norske farger? Jeg har søkt nettet rundt, men finner ingenting.....
 
Hadde det ikke vært helt fantastisk å fått laget noen ordentlige stropper i norske farger som passer til divere? Det er jo dødskult!

Her tror jeg seriøst vi har et marked gutta!
 
hphagen skrev:
Hadde det ikke vært helt fantastisk å fått laget noen ordentlige stropper i norske farger som passer til divere? Det er jo dødskult!

Her tror jeg seriøst vi har et marked gutta!
Ja, tar du oppdraget? Skriv en mail til gutta på singularstraps.se og hør om de har mulighet til å få laget en TS-spesial? Jeg bestiller lett et par stk!