Jean Lassale chronograph 1989

Medlem
16. nov. 2011
Hei , har en Jean Lassale chronograph (thalassa) som min far kjøpte i 1989 , lenke i platina ?/gull , dette er nå arvegods og jeg lurer på hva som er en realistisk pris ved salg ? (mener min far ga 30 000,- i 89 , har sertifikat/garanti-papir fra urmaker Paulsen i Bergen ) , har funnet lite info på nettet og er glad for tips ang pris-setting (klokken er pen og uten riper osv )

Vennligst les forumreglementet ift. Kjøp og salg.

Dette innlegget hører ikke til i Kjøp og salg-kategorien, men i Klokker.

En litt dårlig variant fra Google:

It solely depends on the age of the watch. Jean Lassale, a Swiss watch maker, sold his business to Seiko sometime in the late-70s or 80s (?). Seiko didn't sell their Seiko Lassale brand very long, and those Seiko watches sold new, at the time, for around the $400 to $500 mark. The Seiko Lassale's are Japanese-made and have a Japanese movement. Jean Lassale has since taken up his watch-making business again (I believe sometime after 2000, maybe 2003?). Those watches are "Jean Lassale", are Swiss-made and have a Swiss movement and retail for several thousand dollars. A recent quote I received from Jean Lassale in Geneva was almost $7,000. *gulp*

A used Seiko Lassale can be had at eBay for between $50 and $200, and there is usually a small but steady stream of them. It's worth checking out, because even the Seiko Lassales are beautiful and very, very thin. Beware of sellers who claim they have a "Jean Lassale". These deals are almost certainly too good to be true. The real Jean Lassales are pretty much unaffordable (see above, $7,000, yikes).

Hei , ja jeg så denne linken på google :) , og denne klokken er "the real deal" , så også en lik klokke men med reim i gull til 5500 usd , men denne har reim i gull og platina så jeg regner selfølgelig med at den er mindre verdt da , men nå har min bror satt den inn på Finn.no til 15000,- / bud så får vi se om det blir noe respons , klokken har lagt i en skuff i 6 år og det er nok bedre at noen får glede av den , ellers blir den nok bare liggende å sammle støv .

Hei , ja jeg så denne linken på google :) , og denne klokken er "the real deal" , så også en lik klokke men med reim i gull til 5500 usd , men denne har reim i gull og platina så jeg regner selfølgelig med at den er mindre verdt da , men nå har min bror satt den inn på Finn.no til 15000,- / bud så får vi se om det blir noe respons , klokken har lagt i en skuff i 6 år og det er nok bedre at noen får glede av den , ellers blir den nok bare liggende å sammle støv .

Går ut i fra det ikke er platina du mener, men stål? Platina er jo evt dyrere og mer eksklusivt enn gull!! Husk at denne klokken da trolig trenger enn full overhaling etter 6år, enten den var i bruk eller lå i en skuff de årene (dette vil kanskje koste et sted mellom 3-5k?!). Vil også nevne at det er så godt som klink umulig å få tak i deler til dette merket, og det gjør nok klokken, og merket, mindre atraktivt!