Jean Marcel Lommeur, noen ekspert som kan se om denne er en "fake"?

Medlem
3. mai 2012
Heisann!

Håper jeg har truffet blink nå, var ikke klar over at det fantes et eget forum her til lands for ur.
Var innom en bruktforhandlerog der fant jeg et ur som i henhold til forhandleren kommer fra et konkursbo. Jeg er i utgangspunktet skeptisk om denne klokken er ekte.

Noen klokke eksperter her som har noen peiling?

index.php

http://www.diskusjon.no/index.php?a...ttach&attach_rel_module=post&attach_id=489099

Hei og velkommen. Jean Marcel er et merke jeg faktisk aldri har hørt om. Men etter og ha lest meg opp litt forstår jeg at det skal sitte et 17 juvelers verk fra produsenten ETA. Mest sannsynlig et Unitas verk, du må nok få poppet av baklokket og se der. MEN jeg skjønner ikke vitsen med å kjøpe et "nytt" lommeur når det finnes så mange flotte gamle:p

Ingen idé om merket, men spørsmålet er vel heller hvorfor man skal forfalske noe mange ikke vet hva er i utgangspunktet i et marked hvor du i utgangspunktet ikke trenger å forfalske noe i utgangspunktet?

Ser ut som en fin klokke i hvert fall!

det skal være til en konfirmant...
ETA sier meg ikke så mye

nei du har kanskje rett, er kanskje ikke noe vits å forfalske..
klokken er jeg blitt tilbudt for en tusenlapp inkludert kjede.. derfor jeg ble misstenksom

Tror det er lett å overvurdere hva lommeur er verdt egentlig, ganske snevert marked.

Men har sansen for dem selv.

ETA er forøvrig verdens største produsent av urverk, de eier også Unitas som hovedsakelig lager urverk med manuelt opptrekk. ETA eies av Swatch Group.

Du stiller feil spørsmål. Det du egentlig vil spørre om er:

Hei, jeg skal kjøpe et lommeur til en konfirmant, hva skal jeg kjøpe?

Svaret er: Jo, om det er et lommeur til bunad bør du går inn på finn.no, søke på lommeur, finn en gammel Omega eller Waltham i sølv som du synes ser fint ut, og prut som om fanden var etter deg. Om ikke selger vil prutes ned går du videre til neste. Om det ikke er til bunad tror jeg du skal tenke om igjen og kjøpe noe annet.

Om du ikke vil handle på Finn finner du en annen brukthandler. Det er ingen grunn til å kjøpe et moderne lommeur når det er så mye fint vintage og antikt tilgjengelig. Jean Marcel er (øyensynlig) et tullemerke, kjøp heller et merke med litt historie.

Du stiller feil spørsmål. Det du egentlig vil spørre om er:

Hei, jeg skal kjøpe et lommeur til en konfirmant, hva skal jeg kjøpe?

Svaret er: Jo, om det er et lommeur til bunad bør du går inn på finn.no, søke på lommeur, finn en gammel Omega eller Waltham i sølv som du synes ser fint ut, og prut som om fanden var etter deg. Om ikke selger vil prutes ned går du videre til neste. Om det ikke er til bunad tror jeg du skal tenke om igjen og kjøpe noe annet.

Om du ikke vil handle på Finn finner du en annen brukthandler. Det er ingen grunn til å kjøpe et moderne lommeur når det er så mye fint vintage og antikt tilgjengelig. Jean Marcel er (øyensynlig) et tullemerke, kjøp heller et merke med litt historie.

Hør, hør :)