Jeg har aldri skjønt meg på Nato....

Jeg har litt sansen for den kontrasten, et ur av høy kvalitet på et simpelt stykke nylon :D Synes rett og slett det er litt kult. Når det er sagt, bruker jeg det veldig sjelden selv ;)

+1! For meg er det et eller annet med historien og kultpersonen bak kombinasjonen SUB og nato, og dyrt ur på billig reim. Har ikke opplev noe mer behaglig å ha på hånden enn natoreim. (kanskje bortsett fra gummireimen fra Panerai)

Photo%2013%2055%2028%2020.07.12.png

Jeg synes Nato er kult på enkelte ur, men hver gang jeg setter en av mine egne klokker på Nato forblir den på som regel bare et par dager før original lenke/rem er tilbake.
Men utrolig behagelig å slippe den klamme følsen en lenke kan gi på en varm sommerdag :)

Jeg personlig synes ikke Nato ser så bra ut, og kommer vel ikke til å bruke dette selv. (Jeg har ikke prøvd, så jeg prater om ting jeg ikke har greie på her, kanskje "følelsen" er fantastisk...).

Jeg har derimot ikke noe imot at andre bruker det, heldigvis!! Alle bruker det de selv har lyst for min del. Er lenkemann selv, liker den følelsen, men mange ur ser best ut på skinnreimer, så jeg har det også.

En stund siden jeg har brukt nato nå, men jeg liker det. Bruker det i perioder. Særlig etter å ha sett bilder av Sponon, Jolu og Tore, mfl. :D

Heldigvis er det slik at smaken er som baken, så om noen ikke liker nato så er det bare å styre unna :cool:

Nato er utrolig behagelig og gir en fin følelse av sikkerhet, klokken sitter som støpt på armen samtidig som du knapt kjenner remmen. I tillegg ser det, i mine øyne, veldig kult ut på enkelt klokker. Sub på nato blir for eksempel aldri feil.

Men, smaken er som baken. ;)

Jeg bruker også nato en del, men jeg foretrekker zulu, det ser mindre "rotete" ut på armen synes jeg.
Hvis jeg skulle gå lei av dem kan de alltids brukes til å holde sammen ski...

Nato er utrolig deilig å bruke, bortsett fra looken liker jeg også veldig godt at klokka ligger litt høyere på armen.

Man kan også lett skifte uttrykk på klokka ved å bytte reim, og jeg har fått mest bemerkninger på klokka mi, når reima åpenbart matcher plagg/farger man har på seg.

Jeg digger at man kombinerer en dyrt eksklusivt klokke med en billig og MEGET praktisk reim.

Synes det er helt rått å se helgull sub med sort Nato med gulldetaljer *sikle*

b00b3039-8aec-f602.jpg

Kan man bade/dusje med nato?

Kan man bade med en Submariner?

Eneste ulempen med NATO og ZULU når de kommer i kontakt med vann er at de vier seg ut litt. Når jeg dykker med klokke på ZULU dypper jeg den alltid i sjøen først slik at den skal strekke seg ut. Jeg lærte på den harde måten, og mistet nesten en Sinn ned i dypet.

Prøv å justere en zulu med tykke innerhansker og tørrhansker - under vann. Ikke like lett og risikofritt :p

6107110127_46a91c9948_z.jpg

Ja, det var det jeg tenkte på. Om den blir stygg og utvidet etterpå og sånn...ikke rent teknisk om stoff tåler vann. Jaja, spørs om jeg før prøve en sånn en da. Jeg skulle jo aldri ha Rolex heller fordi jeg synes det var harry, men den måtte jeg jo så til de grader bite i meg...

Synes det funker innimellom jeg også. Denne er ikke helt kosher zulu men funker på en liten lanke.:)
4fa0bf6c-a5e5-026b.jpg

telefonapparatet mitt

Denne såg helt sjef ut!
Er det en klassisk NATO-konstruksjon?
(ref post i annen tråd synes jeg skinn-NATO blir så tynne for å kunne komme igjennom barettene)
Ser jo ut til å være 2mm+, er det en Hodinkee?

Takk :)
Dette er en tykk skinn-Nato i relativt simpel kvalitet.