Jeg har endelig blitt en Paneristi!

Takk!

Takk for alle gratulasjoner og "likes":D
Bilder er nederst i posten.
Etter et døgn med 312'n på armen, så er jeg strålende fornøyd. Dette selv om gangen er på +5-6 sekunder/24h, noe som er litt mer enn det jeg er vant med fra mine Rolex, som typisk har ligget på +1-2 sek/24h.

Ingen andre ur jeg har eid, har gitt så mye oppmerksomhet og aksept fra omgivelsene - så det er noe med utstrålingen til en Pam;)

Jakten på rem'er er igang, det jeg ønsker meg først, er en "vintage-aktig" brun rem, men med sort "stich-søm", dette fordi tallskiven på uret er sort.
Noen tips?
Pam312001_zps67e27c54.jpg
[/IMG]
Pam312004_zps53e747bc.jpg
[/IMG]

Jakten på rem'er er igang, det jeg ønsker meg først, er en "vintage-aktig" brun rem, men med sort "stich-søm", dette fordi tallskiven på uret er sort.
Noen tips?
]

Synes det er vanskelig å gi andre råd om utseende på rem. Smaken er jo så uendelig forskjellig.
En godt tips vil være å besøke noen av linkene som er oppgitt i den første tråden, her under Officine Panerai.
Ikke uvanlig å bestille en custommade rem, helt etter dine ønsker mht mål, stitching og materialvalg.

Lykke til!

Noen tips?

Hva med denne? Toshi Teak. Vakker, myk og behagelig. Valgfri farge på søm.

ToshiTeak1.jpg

Noen tips?

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for en custom reim, da får du den akkurat slik du ønsker den ifht. størrelse, farge, spenne, farge på tråd osv. Det finnes mange som lager custom reimer, jeg har brukt Welcome to Red 12 og er storfornøyd, men som sagt finnes det mange som gjør mer eller mindre den samme jobben.

Og BTW - gratulerer med fin klokke.

EDIT: Bilde av reimen min.

981985_m.jpg

Rem med historie

Grattis med PAM312 og ikke minst et godt valg av remmer, flott håndverk ! Spennende historie med opprinnelsen av skinnet til Metta remmen, kapteinen på båten hørtes ut som han var Norsk, da er det jo ekstra morro !:D

+5 sekunder over 14 dager, eller +0,3 sekunder i døgnet, jeg er over-imponert!

Ikke bare er det en glede å eie "smykket" PAM312, men når jeg nå etter å ha hatt uret sammenhengende på armen i 14 dager, sammenlignet jeg igjen tiden med uret til Justervesenet.
Da har P9000 urverket i løpet av denne tiden, fortnet seg med kun +5 sekunder / eller +0,3 sekunder i døgnet, det er meget imponerende:D

Ikke bare er det en glede å eie "smykket" PAM312, men når jeg nå etter å ha hatt uret sammenhengende på armen i 14 dager, sammenlignet jeg igjen tiden med uret til Justervesenet.
Da har P9000 urverket i løpet av denne tiden, fortnet seg med kun +5 sekunder / eller +0,3 sekunder i døgnet, det er meget imponerende:D

Nesten for godt til å være sant......;) Er du sikker på at klokken ikke "har lurt" deg med et minutt?