Jeg har tenkt å bli en globetrotter fremover...

Havvo

Støttemedlem
Medlem
22. sep. 2011
Sted
Bergen
Tenkte å begynne å reise litt mer interkontinentalt de neste årene. Har folket noen tips til en relativt rimelig GMT ? Dvs slik at man kan tåle å bli fraranet, dykke, bevege seg i lugubre strøk, fjellklatring, hard kajakkpadling, pubcrawl osv.

Ikke Breitling. Det opplagte valget er kanskje Explorer 2, men har hatt den mange ganger og kunne tenke meg noe litt mer spenstig.

Panerai Radiomir 1940 Minute Repeater Carillon Tourbillon GMT er vel en verdig kanditat? Tåler jo en trøkk, er Panerai og GMT i samme slengen! Just my2cents

Vet ikke hva du mener med lugubre strøk og å tåle å bli ranet, men Explorer og Panerai er ikke noe jeg ville gått rundt med i for eksempel en bakgate i Manila eller Rio. Ville kjøpt to stk. Casio F91W. En for lokaltid og en til å vise klokka hjemme.

Bremont-Terra-Nova-GMT-watch-16.jpg

1381060924836.jpg

Vet ikke hva du mener med lugubre strøk og å tåle å bli ranet, men Explorer og Panerai er ikke noe jeg ville gått rundt med i for eksempel en bakgate i Manila eller Rio. Ville kjøpt to stk. Casio F91W. En for lokaltid og en til å vise klokka hjemme.

Ikke skydweller da for å si det sånn..

Trenger en virkelig GMT? Nå er det sikkert mange her som reiser adskillig mer enn meg men for min egen del så er det irrelevant hva klokken er hjemme når jeg er på tur.

Sier jeg som har Polar. Men det er bare fordi krigen er på vei og jeg må ha en klokke som forteller meg om det er natt eller dag.

Hmm kanskje jeg kunne hatt en moonphase/nightday i stedet.

Sinn har jo noen UTC modeller

Edit; ligger det ikke jevnt og trutt ok prisede JLCer Worldtimere på Finn. Mye klokke for pengene

Edit2; Hver gang jeg søker JLC på Finn grøsser det i meg når stålgull CBen kommer opp. Der får noen ikke igjen penga sine. Den går aldri for 75

Redigert:
GMT er bare bull!
Det en globetrotter egentlig trenger er kun «quick-set» på timeviseren.

Kjøp deg en Panerai 372, legg ut på dine globale reiser og nyt en stadig mer herjet plexi, som et tydelig tegn på et skikkelig «globetrotter» liv, eller som bare kamuflerer et ordinert «wanabee» liv;)

Jeg reiser en del i forbindelse med jobb og synes GMT er den nyttigste funksjonen jeg kan ha på en klokke. Spent på å se flere forslag da jeg egentlig er litt på jakt etter det samme.

Seals kommer med en klokke med 12-timersbezel i slutten av 2018, men det blir nok litt under @Havvo-standard ;) Vanntett til 200m.

Edit: Bildet er av en tidlig prototype. Designet kan endre seg noe før release.

FB_IMG_1514559529218.jpg

Redigert:
Har sett på tråden et par ganger og konkludert med at caset nesten er umulig for meg. Ref. det å ekskludere Explorer (II). Men så var jeg innom denne i forbindelse med et annet ærend. Kunne den ha vært noe?

94ECADED-F765-411F-8211-3CDC8E9BFEAD.jpeg

Trenger en virkelig GMT? Nå er det sikkert mange her som reiser adskillig mer enn meg men for min egen del så er det irrelevant hva klokken er hjemme når jeg er på tur.

Sier jeg som har Polar. Men det er bare fordi krigen er på vei og jeg må ha en klokke som forteller meg om det er natt eller dag.

Hmm kanskje jeg kunne hatt en moonphase/nightday i stedet.

Sinn har jo noen UTC modeller

Edit; ligger det ikke jevnt og trutt ok prisede JLCer Worldtimere på Finn. Mye klokke for pengene

Edit2; Hver gang jeg søker JLC på Finn grøsser det i meg når stålgull CBen kommer opp. Der får noen ikke igjen penga sine. Den går aldri for 75
Money never sleeps. Greit å ha kontroll på når børsen stenger i Ouagadougou etc
hkrO4s4.png

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Jeg er rimelig kjip når det kommer til klokker og reising, noe jeg stadig vekk tar meg i å angre på da jeg til dags dato aldri har vært borti situasjoner hvor jeg ikke har kunnet hatt noe fetere på lanken enn en Casio til noen hundrelapper. PÅ den annen side, kanskje jeg hadde blitt ranet om noen hadde oppdaget at jeg gikk med Polaren ?