Jo, det skal jeg fortelle deg, @iron-man.Hvorfor det @Minuteman ?
Fordi det ikke finnes en to år gammel bruktbil i Tyskland som har gått under 40.000 km. Unntakene bekrefter regelen. Det er hevet over en hver rimelig tvil at km-telleren er skrudd/manipulert på svært mange tyske bruktbiler. Mange av de såkalte administrasjonskjørte bilene som eksporteres er i virkeligheten en vanlig leasingbil kjørt av en eller annen salgskonsulent. Disse kjører utrolig mange km i året. På nittitallet fikk vi tall fra tysk bilbransje som viste at tyske firmabiler kjørte i snitt 80.000 km/år. Dette høres hinsides mye ut, men om vi slår av for kjentfolk så er vi fortsatt på 40.000 km/år. Det som er så forbasket er at det ikke er mulig å se det på bilene. I 200 km/t på tyske motorveier blir ikke engang pedalgummien slitt.
Hvor mange har ikke hørt om bruktimporterte MB som "bare har gått noen kilometer" som administrasjonbiler ved "fabrikken". Jeg for min del tror mer på julenissen enn på at MB-konsernet kaster billige nybiler etter norske oppkjøpere.
Derfor.
PS: Ikke et vondt ord om norske bruktbilimportører. De blir ofte lurt så det holder selv også.
Redigert av en moderator: