Jeg vil ha "SeaDweller" med hvit skive

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Sted
Arendal
Jeg må ha hvit skive igjen, merker jeg.

Og da må den være minimum 100 m, nå når sommeren kommer. Den skal bades og stupes med uten å være redd for den og selvfølgelig med lenke.
Vurderer å bytte til hvit skive på min sorte Daytona, men er interessert i andre alternative kandidater.

@Hammerfjord nevnte en gang at det faktisk finnes andre badeklokker enn Rolex. Overbevis meg, usikker på om de finnes ;)

Den må elske tur i skog og mark, lange badesesonger og gjerne tåle et glass vin i ny og ne.

Bill. mrk.: Rolexhore

Redigert av en moderator:
006-38.jpg

(hadde du en sånn før?)

IWC%20Aquatimer%202000%20012.jpg

omega12.jpg

Eller kanskje denne? :D

omega-seamaster-ploprof-only-watch.jpg

Hva med Explorer II?
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?159649-Rolex-Explorer-2-Some-New-Pictures-42mm-in-size

Jeg må ha hvit skive igjen, merker jeg.

Og da må den være minimum 100 m, nå når sommeren kommer. Den skal bades og stupes med uten å være redd for den og selvfølgelig med lenke.
Vurderer å bytte til hvit skive på min sorte Daytona, men er interessert i andre alternative kandidater.

@Hammerfjord nevnte en gang at det faktisk finnes andre badeklokker enn Rolex. Overbevis meg, usikker på om de finnes ;)

Den må elske tur i skog og mark, lange badesesonger og gjerne tåle et glass vin i ny og ne.

Bill. mrk.: Rolexhore

Aquatimer er virkelig en IWC som frister... Ikke misforstå, IWC har fryktelig mye lekkert. Men liker "tool watch" looken på aquatimer.

Tror en PAM113 kunne blitt en ganske så flott sommerklokke jeg! Hvit skive, passer på gummi, maritim i utrykket og så er den unektelig kul da ;) Med mindre dette med lenke er en dealbreaker selvsagt (ps. denne får man vel på lenke også når jeg tenker etter?)
5286572154_735bff28fa.jpg

PAM114_1.jpg

Redigert:
Hei Rolexhore! Jeg er en Rolex-pimp. Send meg gull-Rolexen din!

Mye fine alternativer her:)

Selv syns jeg VC er for eksklusiv til en sommersesong med horeaktiviteter på svaberg og i skog og mark.
PAM-en syns jeg er for klumpete til dette.
Semasteren litt kjedelig, men vel også relativt rimelig ift en Daytona/VC?

IWC-en kommer meget godt ut!!
Og Polaren!! Funker også i sort. Har selv brukt denne som sommerklokke.

Hva med en sub no-date? Lett. Pen på nato. Ikke dato = ferie! Dykkerkapabel.

@torode leder, meget lekker sak. Chronoversjonen er også et alternativ. Blingfaktor kan jeg takle :cool:
49150.B01A.9095.jpg

Royal Oak med kronograf?
Råstilig, men fryktelig dyr..

Eller hva med Linde Werdelin? Personlig syns jeg de er ganske tøffe, men tror ikke resell value'en er så stor.. Og den er nok tungsolgt vil jeg tro..

Kun 50m på disse, men hva gjør det når den ser sån ut :)

Royal Oak med kronograf?

Eller hva med Linde Werdelin? Personlig syns jeg de er ganske tøffe, men tror ikke resell value'en er så stor.. Og den er nok tungsolgt vil jeg tro..

Kun 50m på disse, men hva gjør det når den ser sån ut :)

*Sikle sikle sikle sikle sikle sikle ødelegge Mac'en*

Royal Oak Chrono er i mine øyne den perfekte sportsklokken uten tvil. Ingen andre klokker klarer å vekke så mye følelser hos meg som den.. Kun sett 3 i virkeligheten.. Og 2 av de var Offshore.. De blir litt for store for min smak.

AP ROC hadde vært førstevalget om 100 m +. ROO har jeg følt litt for stor, de få gangene jeg har testet.

Og så var det prisene, da. Jeg er ikke rik, dessverre ...

Jeg har selv sterkt vurdert å låne konas Daytona i sommer, og sette den på en oransje RubberB:
A51ABA89-375A-4EBF-83C5-CB46854ABE41_zpsf3jioimx.jpg

Litt lettere enn med lenke. Ikke PCL. Og ikke bekymret for å ødelegge lenka i sand og på svaberg.

Litt usikker på den oransje fargen mot den røde Daytona-teksten, men på bilder ser det bra ut. Den røde RubberB syns jeg er for mørk og ikke like pen eller spenstig.

• Liker
Reaksjoner: timeless1971
Royal Oak med kronograf?

Ang. LW så er jeg enig. De er tøffere enn toget og ser ihvertfall ut til å tåle en støyt. Vi trenger flere Linde Werddelin her på sonen. :cool: Riktignok ikke hvit skive eller lenke og en voksen størrelse, men så tøff http://www.blocket.se/lund/Linde_Werdelin_59492097.htm?ca=11&w=3&last=1

Har lest og sett en del bilder av VC Overseas Chrono siste døgn. Det som slår meg er at den ser meget stor ut for sine 42 mm, eller har alle eiere her og på Google tynne håndledd?
Hvordan bærer den i forhold til f.eks Daytona eller Sub eller alternativt ROC, ROO @Hansaeng, @andersmp og @Kawatching. Dere har vel alle eid disse tre?

Samme med din @torode - hvordan føles størrelsen kontra andre du har, har hatt?