JoLu boxer ut

Se det, grattis med nytt! Har aldri fått noe hands-on-tid med disse, men de ser unektelig meget bra ut på bilder!

Ojojoj. Bare 2mm forskjell på disse kassene??

IMG_7216.jpg

Damn! Er det vits i å tilpasse lenka...? :D

IMG_7218.jpg

Daaaaaaamn! Schwæær urskive på den Eterna`n:eek:
Etter jeg fikk min 116000 har jeg skjønt at "store" klokker ikke er tingen for meg. Nå har vel du litt større håndledd enn mine, så du burde vel fint kunne gå med Eterna`n uten at den ser ut som noe kumlokk på håndleddet:mrgreen:

Hvor har du fått tak i reimen til Explorer`n forresten? Så nice ut!

Ojojoj. Bare 2mm forskjell på disse kassene??

Damn! Er det vits i å tilpasse lenka...? :D

Er du skeptisk til størrelsen?;) Jeg synes min oppleves som mindre enn sine 42mm siden den ikke er så tykk og ligger godt på håndleddet. Tilpass lenken og se :) Både Eternaen og Doxaen min er 42mm, og jeg kjenner størrelsen er grei, men jeg kunne ikke gått for noe større. Du sammenligner den med Explorer 1 og 2, hva synes du om klokken ellers da, bortsett fra størrelsen? ;)

Hvor har du fått tak i reimen til Explorer`n forresten? Så nice ut!

Grå perlon fra Yelly's Watchcorner. Fantastisk sjappe. ;)

Du sammenligner den med Explorer 1 og 2, hva synes du om klokken ellers da, bortsett fra størrelsen? ;)

Finishen er meget bra, skiven er virkelig vakker, samme gjelder viserne, mangelen på sekundmarkeringer er jeg litt ambivalent til, lumen er helt grei, lenke/spenne er solide og oser kvalitet, men egentlig kan jeg ikke si så mye mer før jeg har den på hånda. Og her kommer det største ankepunktet, det vanvittig irriterende dobbelskrujernpatentet med lange, trange og grunne spor på skruene. Nå har jeg lett huset rundt i timesvis, men det er stekt forbandet å finne to miniskrujern i dette merkelige formatet. Må jeg på Ebay og vente enda et par uker? Hadde jeg hatt en 22mm NATO ville lenka fått bein å gå på, det er sikkert. Kjenner at jeg kunne behøvd en anger management-strategi akkurat nå... :evil:

Ah det er kjedelig å ikke få justert lenken. Så nært men akk så fjærnt. Lykke til me å finne skrujern!:)

Gratulerer,

utrolig pen. Hvor er det dissse selges?

Eterna og Kontiki skriften på skive, er de trykket på eller er de utstående hvis du skjønner hva jeg mener?

Sett etter en kraftig klokke som samtidig har en eksklusiv skive, kanskje dette er et alternativ.

Et banalt spørsmål ; har du sjekket størrelsen med skyvelæret? Mener denne kommer i 44mm også.

Et banalt spørsmål ; har du sjekket størrelsen med skyvelæret? Mener denne kommer i 44mm også.

Måtte sjekke, selv om det bare er FourHands som kommer i 44mm XL-utgave - og målene stemmer. Vet ikke om det er ønsketenkning, men størrelsen begynner å virke overkommelig allerede...:)

IMG_7227.jpg

Gratulerer,

utrolig pen. Hvor er det dissse selges?

Eterna og Kontiki skriften på skive, er de trykket på eller er de utstående hvis du skjønner hva jeg mener?

Sett etter en kraftig klokke som samtidig har en eksklusiv skive, kanskje dette er et alternativ.

Takker!

Skriften er trykk.
Vet ikke om Eterna selges i Norge (iflg. hjemmesiden til Eterna er det ingen norske forhandlere). Denne er kjøpt på nettet fra USA.

Kjøpte også en Eterna nylig på nettet i USA, en KonTiki Four-Hands. Betalte USD1199. Noen dager senere ble samme klokke også ny solgt på Ebay auksjon for USD922 :( + at ny auksjon med samme klokkemodell startet umiddelbart. Er ingen erfaren Ebay'er men det virker som om tilbudet på Eterna er stort i gråmarkedet.

Samme forskjellen dvs. rundt 20% så jeg det var på en Porsche P6612 ('povered by Eterna' :p) som jeg også var interessert i. Den gikk for USD1325 ( like over limit'en jeg hadde lagt inn desverre)

Er det noen av dere erfarne klokkekjøpere som kan bekrefte at denne forskjellen, dvs i overkant av 20% er en vanlig differanse mellom fast og auksjonert pris på nettet?

Og hvor mye betyr det for prisen om papirene som følger med ikke har AD stempel?