Jomasjop på Ebay ?

Medlem
17. nov. 2012
Innlegg
41
Heisann, tok meg en liten svipptur innom ebay for å se om det kanskje var noen flotte tilbud som fristet fant ett par blant annet denne her Invicta Pro Diver Mens Watch 8932 | eBay .
Var ganske billig så lurer på om noen har erfaring med disse folka ? Noen som vet om de selger ekte vare eller om de scammer eller hva som helst... noen som har noe feedback å komme med ?
Så dessuten etter ganske billig i og med at jeg er ganske ung og har derfor relativt dårlig råd :p

PS: Skrivefeil i tittelen er egentlig "Jomashop" det skal stå ! :p
 
Redigert:
Hei.

Invicta står ikke høyt i kurs her inne.
Den du ser på er en liten (37,5mm) qartzklokke.

Her anbefaler vi at du skal finne deg en rimelig klokke med automatisk urverk, eventuelt manuelt, men da blir det helst noe brukt.

Hvor mye kan du legge i en ny klokke nå?
Med denne enkle informasjonen vil du få mange gode forslag her på forumet.
 
Tja... så vell etter noe til rundt 2000 :p så tviler litt på at det finnes noe bra !
Vil egentlig bare ha ett ganske enkelt ur, hadde bare vært kjekt med noe som hadde dato også på den hadde det vært noe som var litt vintage-ish der ute til rundt den prisen hadde jeg vært veldig takknemlig :)
 
Jeg vil også annbefale deg å se på noe annet, f.eks fra Seiko. Seiko SKX31,23, SNZF29 og 17, er noen av klokkene som har litt av det samme "looket" som du sikter til. Ser du etter noe nytt, finner du noe slik som denne til en billig penge ;)
671629d1333610806-wruw-thursday-04-05-12-wruw-snzf17_zulu_01.jpg
 
Den avbildede så faktisk ganske fantastisk ut, spesielt med den reimen vet du hvor jeg kan få tak i en i Norge ? :eek:
 
Den avbildede så faktisk ganske fantastisk ut, spesielt med den reimen vet du hvor jeg kan få tak i en i Norge ? :eek:

Tidssonen Webshop har masse forskjellige NATO-remmer :)

Tror for øvrig du vil bli veldig mye mer fornøyd med en mekanisk Seiko enn en quartzdrevet Invicta. Snakker vi skikkelige klokker til rundt 2000 kroner syns jeg personlig at Laco kan være et veldig bra valg dersom man ønsker noe litt annerledes.

F.eks. denne som jeg har anbefalt til flere venner:

laco-augsburg.jpg
 
Tror den er 40,5 mm - men det er litt ulike mål oppgitt på nett. Kanskje noen som har denne klokken kan gi et korrekt svar.

Normale moderne herreklokker (spesielt sportsklokker) har veldig ofte en diameter på 39-42 mm.
 
41,5 ifølge denne selgeren på eBay. Såpass må du ha.

Hvis du søker litt mer på f.eks. creationwatches.com finner du mange fine modeller. Legger du på noen dollar får du gjerne et litt mer påkostet urverk også.
 

Ja. Jeg kjøpt to klokker av dem uten problemer. Har inntrykk av at den gjengse oppfatningen her inne er at du kan stole på Creation. Lykke til!
 
Takk for forslag ! Likte veldig godt denne ! Seiko Automatic Divers 23 Jewels 100m SNZF17K1 SNZF17K SNZF17 Du vet ikke hvor stor den er ? Har ikke verdens største håndledd så hadde vært fint om den ikke var enorm :)

Har denne. Den er svært behagelig og kler godt svart Nato reim (sjølvsagt frå TS webshop). Enkel og grei klokke som tåler litt juling. Minuset er at den ikkje hacker (sekundvisar stoppar ikkje når du trekk ut krona) og at den ikkje kan trekkast manuelt. Kan trygt anbefale denne:)
 
Kanskje du kan si meg litt mer om den da ? :) Føles den veldig stor ? Og hvor bestilte du fra?

Og forresten så tror jeg nok at den kommer til å passe, klokka jeg bruker til hverdag for øyeblikket er 43mm og den er akkurat passe til at den ikke blir altfor stor men kan ikke ha større ! Så jeg tror den skal være en grei størrelse !
 
Redigert:
Veit ikkje nøyaktig kor stor den er. Tippar 40-41mm. Nett passelig:)
Eg handla på feriereise hos forhandlar i utlandet.
Creationwatches skal være sikkert som banken. Ikkje noko å lure på.
 
Har da bestilt den med litt penger jeg fikk til jul ! Noen som vet om Nato reimen må være 20mm eller 22mm ? :)
 
lurt valg, tipper at du blir sikkert mye mer fornøyd med en mekanisk seiko
som du har bestillt enn et quartz ur fra invicta.
en grei start på en forhåpentligvis gryende klokkeinteresse
med muligens mange fremtididge spennende klokkekjøp
god jul