Jomfrudrømmer

GO Senator :)

Fordi jeg ikke er fan av off-center;)
(Men synes GO og JLC har de peneste dress-urene!)

Av de du lister opp ville jeg definitivt gått for Breguet...... Men da snakker vi jo
beløp så du like godt kan kjøpe to klokker:D

Av de du lister opp ville jeg definitivt gått for Breguet...... Men da snakker vi jo
beløp så du like godt kan kjøpe to klokker:D

Jeg vet, men den er jo så inmari fin. :cool:
Var denne som gjorde meg klokkeinteressert i første omgang. Må vel kunne kalles en grail for min del.

Panomatic`en er jo nydelig, og IWC`en har et herlig verk med 7 dager..så min mening er en av de to :) Breguet`en er jo fantastisk, men den klokken du her referer til tror jeg man kan bli litt lei i lengden (mulig det bare er meg som tenker sånn men..)

Panomatic`en er jo nydelig, og IWC`en har et herlig verk med 7 dager..så min mening er en av de to :) Breguet`en er jo fantastisk, men den klokken du her referer til tror jeg man kan bli litt lei i lengden (mulig det bare er meg som tenker sånn men..)

Det faktisk akkurat det jeg er redd for. Akkurat nå så ligger IWC og Dornblüth ganske høyt i kurs. Liker Dornblüthen spesielt fordi dette er et uvanlig merke fra en meget liten produksjon. Liker også at dette er familiehåndverk. Kort vei fra urmaker til meg som kjøper.

Det faktisk akkurat det jeg er redd for. Akkurat nå så ligger IWC og Dornblüth ganske høyt i kurs. Liker Dornblüthen spesielt fordi dette er et uvanlig merke fra en meget liten produksjon. Liker også at dette er familiehåndverk. Kort vei fra urmaker til meg som kjøper.

Vis du tenker sånn også, ville jeg nok droppet nevnte modell fra Breguet. For blir du "fort" lei blir nok ikke den klokken lett å omsettevidere og vil tippe pengetapet blir betydelig også.. IWC`en er jo flott og skjønner godt at den er høyt på vurderingslisten.. er vel et trykt og godt valg med den sånn sett og 7 dagersverk er jo rått :) Dornblüth er et merke i jeg kjenner svært lite til og kan ikke si så mye om de og deres ting..ser at det på den modellen også er manuelt opptreksverk med 50t powereserve (+/- 5%), er alt på den in-house forresten?

Vis du tenker sånn også, ville jeg nok droppet nevnte modell fra Breguet. For blir du "fort" lei blir nok ikke den klokken lett å omsette videre og vil tippe pengetapet blir betydelig også.. IWC`en er jo flott og skjønner godt at den er høyt på vurderingslisten.. er vel et trykt og godt valg med den sånn sett! Og ikke minst, 7 dagersverk er jo rått :) Dornblüth er et merke i jeg kjenner svært lite til og kan ikke si så mye om de og deres ting..ser at det på den modellen også er manuelt opptreksverk med 50t powereserve (+/- 5%), er alt på den in-house forresten?

Har kommet litt lengre i prosessen, men ser ut til at jeg muligens må gå litt opp i budsjett. Har en mulighet til det, men ingen må sladre til kona, OK??

Her er alternativene mine:

IWC Portuguese med in-house 5000 serie caliber
GO Senator Chronometer 58-01-01-04-04
GO Panomatic Lunar XL 90-02-36-12-05
Breguet La Tradition 7027BB
D.Dornblüth & Sohn 99.3

Noen som har favoritter her? Eller andre inspill?

Av disse hadde jeg valgt IWC eller GO senator. *SIKLE*

De er nok ikke så dumt å gå for en klokke du ikke blir lei av, (Breguet) og en som er lett å få solgt igjen.

Vil tro du får solgt både IWC og GP ganske fort om du skulle ende opp med å ville bytte til noe annet senere. ;)

Dornblüth er et merke i jeg kjenner svært lite til og kan ikke si så mye om de og deres ting..ser at det på den modellen også er manuelt opptreksverk med 50t powereserve (+/- 5%), er alt på den in-house forresten?

Vel...det kommer litt an på definisjonen av in-house etter som jeg har skjønt. Men er noob på dette her selv.
Alt på Dornblüth klokkene er håndlaget. Klokkehuset (er det riktig betegnelse?) og skiven er produsert utenfor "huset", og det brukes et modifisert ETA verk. De bruker også eksterne gravører. Dette gir vel strengt talt ingen in-house klokke, men når de er to urmakere som sitter og produserer 15 klokker i mnd så gir det mening likevel. Eller?

Men med tanke på resalg er jo definitivt GO og IWC tryggere valg.

Åååå det er gøy å kjøpe klokke!! :p

Jeg ville gått for Panomatic Lunar, men det er jo du som skal gå rundt med uret :D Hva sier magefølelsen?

Herlig luksusproblem du har her ;)

Litt av et startbudsjett...herregud om jeg hadde hatt den muligheten..jaja...

Her er mine meget subjektive :) råd:

IWC Potoguese (7-dagern) - rett og slett et ikon, fantiastisk ur, håndverk og for "kjennere"

imagesCAFPA5VC.jpg

JLC Master Compressor (enten Diver eller Chronograph) - 100% inhouse og i mine øyne de beste urverkene du kan få tak i. Utrolig rått design som ikke er altfor vanlig rundtomkring. Dette er kvalitet på høyde med PP....

imagesCAQQ5THH.jpg

images.jpg

imagesCAT3ECIV.jpg

,....mulig jeg er litt "off-prize", men brukt burde være mulig innenfor rammen din...ehh

Hvis valget står mellom JLC og IWC bør du lese gjennom denne artige tråden. :D:cool:
Jaeger LeCoultre vs IWC

Ikke for å gjøre valget vanskeligere for deg altså..;)
Husk at jakten er en stor del av moroa.

Om jeg skulle ha kjøpt et ur i litt høyere prisklasse, mitt første skikkelige ur.
Da ville jeg kjøpt et ur jeg virkelig ville hatt lyst på, og tenkt mindre på om det er lett å eventuelt selge ved en senere anledning.

Gå for den klokken du har mest lyst på, ikke tenk så mye på prisen (innen rimelighetens grenser naturligvis) for det betaler seg inn i form av glede og eierskap over tid.

Hvis valget står mellom JLC og IWC bør du lese gjennom denne artige tråden. :D:cool:
Jaeger LeCoultre vs IWC

Ikke for å gjøre valget vanskeligere for deg altså..;)
Husk at jakten er en stor del av moroa.

UJU: Du hadde helt rett i at den tråden ikke gjorde saken enklere. Har hatt litt problemer med å "like" JLC, men lover å gjøre researchen på merket. Har jo god tid før penga er på konto i oktober.

Og Chalsus: Takk, du har helt fullstendig rett! :D