Jone's klokker

Medlem
1. jan. 2015
Sted
Sola
Tenkte å lage en ny tråd hvor jeg helt ukritisk kan legge ut bilder av mine klokker, drømmer og planer :)

Begynner med de to som er mest aktuelle i klokkeboksen min per idag, det er to veldig ulike klokker ifra Alpina Geneve.

Alpina Yachttimer Regatta Countdown Extreme 40:

Alpina Startimer Pilot Chronograph:

Så litt søskenbilder :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Tissot

Tissot T-Race MotoGP 2008 edition (morgengaven min til bryllupet vårt, så denne har affeksjonsverdi)

Redigert:
Tissot Couturier Auomatic Chronograph

Tissot PRS-516 Chronograph

Redigert:
Hei

Er det ikke det det handler om innerst inne, det er ikke hvor mye klokken koster, men hva den sier deg som teller? De Alpinaene var fine de. God jakt videre!

Boksen som den er per idag, mye blandet drops med forskjellig affeksjonsverdi og nytteverdi.
Som flere andre har skrevet tidligere så er det ikke den faktiske verdien på alle klokkene som definerer den personlige verdien, noen har vært gaver mens andre gir en god følelse på andre grunnlag :)

Helt riktig @Futen, klart de dyrere klokkene gir som regel godfølelsen mer enn de billige, men det er jo heller kvalitetsfølelsen, byggekvalitet, material valg etc. som gjør utslaget.

Jo takk jeg er meget fornøyd med Alpina klokkene, å veien videre kan bli veldig spennende :)
Bare i år så har jeg vel vært innom 10 forskjellige klokker, noen kommer jeg nok til å angre på at jeg flippet men det er vel en del av gamet :)

Redigert av en moderator:
Fin og variert samling! Enig i at "godfølelsen" ikke bare avhenger av merke og pris :mrgreen: Har selv tatt vare på de fleste ur jeg har hatt gjennom de siste 20 år, og kan ha like mye morro med en Swatch som en IWC, Rolex eller Omega.

PS: I skrivende stund har jeg selv en Gant på armen - flott chrono du har!

Min har desverre fått lite armtid etter at jeg handlet et par mekaniske, så den ligger på finn :(

Måtte nesten ta den på nå da :)

image_zps69bb14dd.jpg

Litt endringer i boksen:

Alpina Startimer Pilot Chronograph og Tissot PRS 516 er solgt, Sekonda'en er gitt bort.......

Inn har det foreløpig bare kommet en, Longines Hydroconquest (må nok inn noe mer etterhvert)

Fikk ny reim i posten idag, ett impulskjøp i de sene nattestimer på bukta....

Det er en 'kevlar' pilot reim med IWC style folding clasp, skinn på innsiden å 'kevlar' på utsiden.
Meget behagelig å ha på

• Liker
Reaksjoner: jonhan3