Jone's klokker

Påfyll siden sist....det rolige 2016 har så langt blitt langt fra rolig....

Tudor Fastrider Chronograph

image.jpeg

Seiko SKX007

image.jpeg

Omega Seamaster Planet Ocean cal 8500 (42mm)

image.jpeg

Etter GMT'en har følgende vært innom:

IWC Pilot Chronograph

IMG_5420.jpg

Omega Speedmaster Professional Saphire Sandwich

IMG_5603.jpg

Samtidig: Omega Seamaster Planet Ocean (igjen.....)

IMG_5597.jpg

IMG_5571.jpg

Før veien gikk videre til:

Rolex Seadweller 16600, denne var kun i mitt eie i ett par uker før den fant veien til ett bedre hjem.

IMG_5762.jpg

Følgende to er dagens beholdning:

Rolex Submariner 116610LN og Seiko SKX007

IMG_5937.JPG

Fortsettelse følger sannsynligvis, men håper at jeg har mer ro nå fremover.....

Valgene er åpenbart gjennomført designmessig konsistent. :) Synes Omega Seamaster Planet Ocean så pen ut på bildene over. Duoen, med Seikoen du har nå synes å dekke den fargeplett Omegaen ga. :)

Som vi har diskutert tidligere så er jeg nok mest en tilhenger av det monokrome ja....

Om samlingen hadde vært større så hadde det vært lettere å sprite den opp med litt farger men enn så lenge så er to ett magisk nummer for meg ;)

En annen ting jeg tenkte på nå når jeg gikk gjennom alle klokkene jeg har hatt er at det er ganske imponerende hvordan de forskjellige produsentene kan få til så store variasjoner av en diver når man tar utgangspunkt i samme grunndesignet (les sort skive, sort bezel og kronen på høyre side)
Sett utenfra så er en sort diver en sort diver, men fra ett entusiast syn så er de så utrolig forskjellige....;)

Valgene er åpenbart gjennomført designmessig konsistent. :) Synes Omega Seamaster Planet Ocean så pen ut på bildene over. Duoen, med Seikoen du har nå synes å dekke den fargeplett Omegaen ga. :)