Jubilee lenke til Batman

Havvo

Støttemedlem
Medlem
22. sep. 2011
Sted
Bergen
Hei,

Jeg ser flere har kjøpt til Jubilee lenke til sine Batman’s. Hvilken lenkereferanse passer til klokken? Er det super jubilee? Ca pris?

63200 eller 63600, forskjellen er antall avtagbare ledd, henholdsvis 5 (2+3) og 7 (3+4). SJ, ja. Pris er ca 14-15k.

Ikke kjøpt selv, men vurderte SJ til 16710 i sin tid, og da fikk jeg oppgitt dette.

Det er vel fullt mulig med ordinær jubilee til Batman også, bare få med endeledd 502t. Pris er da ca 11-12k.

Noen ting å ta hensyn til:

• SJ krever 1.8mm springbars, da de originale 2.0mm som medfølger 116710BLNR ikke passer
  • Klassisk jubilee (62510H "50") fås med 555 endeledd, som ikke kan benyttes da disse er for urkasse med lugholes
  • Du må få tak i 502T endeledd som normalt ikke medfølger 62510H "50"
  • Merk at "50" stemplet på lenka betyr at endeledd / lenke tar 2.0mm springbars, som betyr at de originale som medfølger 116710BLNR passer
  • Det er ofte å foretrekke benytte originale springbars - uansett
  • Og et VIKTIG moment til: Tilpasning. SJ har ingen mulighet for å justere lengde / omkrets, så man er mer låst - utenom å ta av / legge til lenkeledd. Med en 62510H, så har man relativt enkel justering via 5 posisjoner i clasp. :)
Jeg valgte 62510H "50" + 502T til egen BLNR. Hadde valgt det samme igjen pga. justeringsmulighetene:

Ds9L5WT.jpg

Redigert:
Tusen takk for meget fin og utfyllende tråd om dette @Loevhagen. Usikker på om jubilee er det riktige, men har hatt lyst til å gi det et forsøk lenge. Får vel gi det et forsøk. Har testet mangt og mye på BLNR, og kommer alltid tilbake til at "standardoppsett" er det beste....

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen