Hei
Det er oppsider og nedsider ved alle de tre lenkene du nevner.
For først å ta den orginale lenken, vil jeg si dens fordeler er at den er veldig fleksibel og komfortabel. Dette er en konsekvens av at den er , som du sier"skranglete" (noen av oss liker dette
) Den er dessuten godt proporsjonert etter min mening med 22-18mm tapering.
Strapcode sin jubileelenke er en direkte kopi av den orginale hva gjelder proporsjoner. Den har derimot solide ledd, og solide endeledd. Problemet med denne lenken er etter min mening endeleddene, som har to cantilever (utstikkere) hvor lenken hektes på. Ganske vanlig for solid endlinks. Er vel kun Tudor, Omega og en del mikrobrands som har skjønt at det motsatte er det riktige. Problemet med disse utstikkerene er at lug-lug blir lengre, uten at dette er et stort problem for SKX med sine 45,5mm. Jeg synes bare det ser rart ut.
Du kan lese mer her om de to lenkene:
https://twobrokewatchsnobs.com/strapcode-skx-jubilee-review/
Uncleseiko sin lenke er strengt tatt ikke en jubilee-lenke i tradisjonell forstand. Den har flatere ledd, og er en reproduksjon av Seiko sin Z-199, fra sent 70-tall. Den består av solide ledd som er helbørstet og fremstår som mindre bling-bling enn jubilee. Ulempen med denne vil jeg si er låsen, som er en enkel flip-lock. Viktig å merke seg, er at denne lenken har en dramatisk taper; 22-16mm. Det gjør lenken ganske datert i uttrykket, mener jeg (noen av oss liker dette
)