Julaften

Medlem
18. sep. 2009
Innlegg
3.635
Hei dere!

Noen kan synes dette er vel tidlig. Men jeg begynte faktisk her forleden å tenke på hva jeg skal ha på armen på julaften.
Sedvanlig antrekk er mørk pinstripe, hvit skjorte og et eller annet slips.
Men hvilket ur?

Jeg står helt åpent; Jaeger, Rolex, Omega, Iwc??

Lurer derfor på hva dere tenker ha på dere for å hente inspirasjon til å ta beslutning!
:D :D :D
 
Ingen tvil her. Vintage Certina etter min far. Han er ikke med oss lenger og det føles godt å ha noe som var hans på armen.

Jeg husker like godt den dagen han kom hjem med en ganske mye kjipere Rutina quartz og forkynte fornøyd at nå var det slutt på unøyaktige klokker :D Etter det lå Certinaen i skuffen, inntil jeg ble bitt av basillen.

Jeg bærer klokken på en rem fra J Press NYC. Den matcher fatterns yndlingsslips (også det et selvskrevent plagg på julaften).

Klokkebilder024.jpg
 
Har bestemt meg for at jeg skal ha meg en ny klokke før jul. Og da blir det nok garantert den som skal flashes :mrgreen:
 
Siden jeg kun har Orange Monster og Eterna KonTiki Four-Hands å velge mellom, burde det valget bli enkelt :)
 
Jeg vil anbefale en IWC!

Det skal i alle fall jeg bruke. Den blir ellers lite brukt.

P1000317.jpg
 
For mitt vedkommende blir det et sykepleierur festet til brystet på min brune Terylen-blazer.
 
Blir Seiko bullhead av '79 vintage så man kan holde styr på hvor lenge pinnekjøttet har stått på plata :D

Vegard
 
topale skrev:
Siden jeg kun har Orange Monster og Eterna KonTiki Four-Hands å velge mellom, burde det valget bli enkelt :)

Ikke noe dårlig valg med Kontiki Four-Hands topale, kunne brukt min egen selv hadde ikke det vært for at gul skive kanskje ikke gjør seg akkurat den dagen.
Det blir vel enten Jean Lassale eller Omega BA GMT for min del tenker jeg :)
 
HerrUr skrev:
topale skrev:
Siden jeg kun har Orange Monster og Eterna KonTiki Four-Hands å velge mellom, burde det valget bli enkelt :)

Ikke noe dårlig valg med Kontiki Four-Hands topale, kunne brukt min egen selv hadde ikke det vært for at gul skive kanskje ikke gjør seg akkurat den dagen.
Det blir vel enten Jean Lassale eller Omega BA GMT for min del tenker jeg :)

Takk! Min har svart skive så den passer bra til dress :D
 
Skulle gjerne gjort som deg Anders (fin og respektull tradisjon du kjører) men klokken til min far ble dessverre helt knust i samme ulykke som førte til min fars død.

Derfor blir nok mitt valg sort dress med røde pinstripe og denne:

nbf002_2.jpg
 
Huff.. Jeg har ingen dressur desverre... Og sjangsen er stor for at jeg er på jobb i jula, men dersom jeg skal være hjemme så blir det nok Breitling Steelfish.
Hadde gjerne vurdert Steinharten min, men den har nå grønn bezel insert, og passer ikke like godt til min dress..

I slike tider inser jeg at jeg må anskaffe meg et dressur selv om jeg kun går i dress max 2-3 ganger i løpet av ett år.. Virkelig lyst på en portugiser for å si det mildt! :mrgreen:
 
Jeg gjør som Anders og tar nok på meg et av min fars yndlingsslips, ettersom heller ikke han har noen mulighet til å bruke det.

Hva angår klokker tror jeg det blir PAM 232 på en sort semsket alligator :)

Eventuelt 005en.. kanskje dens siste jul hos meg?

Eller 106.. om den glir under den franske mansjetten..

Jeg er altså litt i tvil.
 
Jeg kommer nok til å ha på meg min Omega Constellation i 18K.. Den står stort sett i winderen sin bortsett fra 3 dager i året: Julaften, nyttårsaften og 17. mai :D

P1020731.jpg
 
Vektige spørsmål av denne art er ei lett å besvare...

Selv "slit følelsan i mæ" mellom JLC Master Grand Reveil eller Zentih XXT Open på svart reim. Christ, whats a man to do :cry:
 
Julaften. Da tar jeg fram 233`en og pusser den like blank som julestjerna på toppen av treet :)
DSC03811.jpg
 
Tricky choice.....

Men, siden jeg har en litt snikende følelse i nuet av at julaften kom tidlig i år (les:i går, da denne ankom), blir det etter all sannsynlighet slik...:
- Zenith Grande Chronomaster GT

Zenith3.jpg
 
For en nydelig bekreftelse på mine antagelser; dette er virkelig viktig for oss.
Særlig har det gjort inntrykk på meg dere som har mistet fedrene deres og hedrer dem med å bære urene deres på denne viktige dagen.
Slik har jeg det selv også. Far gikk bort for tre år siden.
Den gamle generalen ble tatt av kreften. Året før han døde ga jeg han Speedyen (auto versjonen) dere har sett bilder av her.
Han bar den gjennom hele sykeleiet til ha døde. Mor ville jeg skulle få den tilbake etter at han var borte.
Hver gang jeg bærer den tenker jeg på den dagen han fikk den; han stod og myste over klokkeskrinet mitt og jeg bød han å velge en.
Han tok forsiktig ut Speedyen og holdt den frem for meg. Valget hadde vært like enkelt som smakfullt.

Valget på julaften blir like enkelt. Jeg savner far.
 
Dette ble jo en melankolsk, men også veldig rørende tråd etter hvert.

Jeg er så heldig at jeg skal feire jul sammen med min far i år, med en klokke på armen som jeg håper min sønn kommer til å bruke på juleaften en gang i fremtiden. (forhåpentligvis et godt stykke ut i fremtiden når jeg tenker meg om)

18_1955_689_21_C492-2mindre-format.jpg


(beklager lånebildet, men jeg har ikke fått tatt noen bilder selv ennå)