Av nysgjerrighet, vedrørende pkt 2, klarer du å sette noen ord på det? Jeg har aldri sett BP'en, men jeg har sett JLC'en. Hadde vært kult å få en følelse for følelsen din!
Da jeg satt i butikken og hadde JLCen på armen fikk jeg litt "plastikk"-følelse. Ikke nødvendigvis representativ, men kombinasjonen av visere, skive og hvordan den lå på armen gjorde at det føltes litt billig ut i forhold til BP'en. BPen føltes for meg mer klassisk, lekker og gjennomført.
Høres jo egentlig ut som du allerede har bestemt deg.
To negative bemerkninger om den ene og to positive om den andre
Selv om jeg har beskrevet mer positivt om BP'en enn JLC'en både over og i tidligere innlegg så er det absolutt ikke tatt noen beslutning. Jeg skifter mening sånn cirka hver dag og det finnes både positive og negative trekk ved begge klokkene. En del av de punktene som ble nevnt av Gin i første innlegget er jeg uenig, men det er også sånn smak er - forskjellig. Heldigvis
Noe av det jeg liker med JLC'en er at den kan virke litt mer robust og at det er "mer" klokke (fysisk) enn BP'en.
Begge er fine, men jeg ville nok heller valgt en av de to jaegerne som
@kvasbo selger. Den ene er sågar en ppc.
Begge klokkene er fantastisk fine, men appellerer ikke nok til meg - rettere sagt: jeg foretrekker en av de jeg nevner over. Har sett ganske mye rundt før jeg klarte å snevre det inn til nettopp de to. Dog skal jeg ikke si at jeg kan endre mening i løpet av de neste månedene. Personlig synes jeg skiven på ppc'en er litt rotete. Moon'en er utrolig fin, men jeg ønsker kalender funksjon.
Er det noen som har kjennskap til urverket som sitter i klokkene? (Dette burde jeg sikkert kunne selv / Google, men prøver meg her først
) Inhouse, kvalitet, historie, osv.