speedieThomas
Støttemedlem
Takk for det!Tilfeldigvis hadde jeg nettopp hentet meg en kaffekopp. ...og dette var noe å kose seg med. Glimrende post. ...Og glimrende selvbeherskelse og komposisjon av en effektiv samling. Liker alt! Jeg ønsker meg som kjent kronograf, og Speedy er jo naturligvis nær toppen av lista, og en PO er faltisk høyest på ønskelista nå når jeg driver og "konsoliderer".
Jeg synes en klokkesamling gjerne kan inneholde én litt crazy klokke, så på Wildcard-plassen er det jo rom for en sånn. Selv har jeg litt lyst på en Hamilton Ventura XL. Kanskje noe slikt?
Den Hamiltonen var et morsom "out there" forslag ja, enig i at en litt crazy klokke kan være tingen. Lurer på hvor stor den oppleves?
@speedieThomas Flott samling du har! Jeg kjenner meg godt igjen i hvordan du tenker om klokkehobbyen, både om antall, bruksområde, kostnader og den estetiske smaken.
Hvis du skal bytte ut Lorier? Hva med en slik:
Vis vedlegg 358241
Takk for det, artig at du beveger deg i samme løype.
Sinn er et veldig godt forslag. Hvis de hadde hatt en av den modellserien med meteorittskive hadde impulskontrollen min blitt veldig lav...
Herlig stykke.
Du skriver lettlest og godt, og du får meg til å forstå og sette pris på klokkene dine tankegodset bak. Jeg respekterer veldig at du standhaftig greier å holde deg selv i tøylene og ikke lar deg rase utpå som enkelte andre jeg kjenner...kremt...samtidig som du balanserer samlingen til å være helt riktig og classy med de riktige klokkene for deg. Det er kult!
Med regelsettet ditt i minne kan jeg faktisk ikke finne noe å utsette på samlingen din. Personlig ville jeg kanskje funnet et annet wildcard, mens stammen er dønn solid. Flott samling @speedieThomas, jeg koste meg når jeg leste
Takk for det @GrimReaper , hyggelig å høre. Og ja den Lorier-klokka går nok ut etterhvert.
@speedieThomas
Flott og komprimert samling Liker at det ikke bare er jeg som er edruelig når det kommer til antall klokker. Speedy, PO og GS utfyller hverandre svært godt - og som du sier, her har du en for enhver anledning. Men, du har to Omega. Har du vurdert om Speedy eller PO skulle vært byttet til fordel for et annet merke? Samtidig er de to Omegaene vidt forskjellige. Her har off-white, sort og blå skive, og det bidrar til mangfold. Lorier er ikke et merke jeg kjenner. Mulig bildet lyver, men den ser veldig liten ut i boksen sammenlignet med de andre. Liten skive og bred bezel gir gjerne det uttrykket. Hadde jeg eid denne samlingen hadde nok Lorier røket til fordel for noe litt mer spennende? Som @Readerfly foreslår: Sinn har mange tøffe modeller! Solid base har du i alle fall i boksen
Takker! Lorier henger nok tynnest uansett; jeg har tenkt på å selge en av Omegaene men tror nok begge har samlet for mye affeksjonsverdi på dette tidspunktet. Sinn er et godt forslag (igjen)! Har aldri eid noen modeller derfra. Og skulle kanskje hatt litt tysk i samlingen også...
@speedieThomas
Interessant og morsom lesing! Jeg liker godt din tilnærming her. Det å se seg rundt og ikke nødvendigvis klatre oppover er fornuftig. Du imponerer med prinsippene dine, det gir en forbilledlig komprimert samling. Jeg innser at jeg er langt unna den selvkontroll du utviser her (men så ligger jeg en del år etter deg i sporet).
Samlingen din er knallfin! Du har både fargevariasjon og litt variasjon i egenskaper. Dessuten har du en rimelig klassisk samling som står seg godt og der hver enkelt klokke har en solid betydning for deg. Jeg tror ikke samlingen gir noe mindre klokkeglede om, si, 10 år. Det er kanskje ikke noen overraskelse at de klokkene jeg liker best her er Seamaster PO, Speedmaster og ikke minst den flotte GS SBGW231.
Feltklokke: Har du prøvd en Sinn 556 I B? Og mens jeg skriver dette ser jeg at jeg og @Readerfly tenker helt likt her. Eventuelt Hamilton? Eller kanskje en Nomos Club Sport med grønn-isch skive?
Hyggelig at det var artig lesning! Den Nomos'en med grønn skive er skikkelig kul! Har egentlig ikke seriøst tenkt på noe særlig annet enn Orion derfra men nå fikk jeg faktisk litt lyst til å prøve på hånda. Nomos er et trivelig merke synes jeg. Bare synd at horna er så lange på mange av modellene!
Takk som deler, gøy å lese om prinsippene dine. Jeg må innrømme at tilnærmingen din appeller sterkt, tre keepers og en wildcard. Jeg liker alle tre keeperne dine veldig godt, men om jeg skulle tipse om neste «wildcard» så hvorfor ikke ny farge på kassa? Syntes Baltic HMS 002 Gold PVD - Black et en lekker ny klokke, kanskje wildcard-kandidat?
Takker. Har testet noen Baltic-klokker hos Christensen, syns de er fine. Men gull har jeg ikke prøvd!
Når det gjelder det å smitte deg med GS-basillen: I regret nothing!Takk for deling! Det er en fin tilnærming du har med grunnstamme på tre og et wildcard du kan eksperimentere med.
Om @Loevhagen lurte deg utpå med GSen så var det jo du som lurte meg utpå med en GS selv. Det er smittsomt det her.
Som jeg har nevnt for deg i en annen sammenheng - hva med en BB58? Den blå er jo smekker, men den blir kanskje for tett på POen din, så kanskje BB58 i sølv kunne være verdt en nærmere titt. Dersom du ikke er helt ferdig med sveitserne da.
Ellers er vel SBGW238 til 50-årsdagen bankers!
Om jeg skulle velge meg en favoritt måtte det bli PO siden jeg har Speedy og GS har jeg fra før.
Så lenge jeg har PO'en så tror jeg neppe det blir BB58 i blå, men den sølv-modellen pirrer litt. Selv om ja, som du sier: er ikke så fysen på dyre sveitsere lenger.
Og ja den SBGW238 tror jeg nesten jeg skal opprette en dedikert sparekonto til i banken. Den er så sjukt lekker!