Kan man bruke to klokker samtidig ?

Medlem
17. okt. 2010
Sted
Asker
Hei,

har det eksistert en trend hvor man bruker klokke på både høyre og venstre hånd samtidig ?

Klarer ikke alltid å bestemme meg for hvilket ur jeg skal bruke, og rotasjonen blir ofte ujevn.....

Ville det se dumt ut om man kjørte f.eks en ståldaytona med hvit skive på venstre håndledd, og en sort Daytona på høyre ? Kunne jo bare antydet at jeg trengte å forholde meg til to tidssoner og ikke hadde råd til en GMT.....:D

Dette vil nok se ganske snodig ut ja, selv bruker jeg kun to klokker når jeg er på vei til NURK eller andre klokke-treff. Et viktig aspekt er at du er vant med å gå med en klokke på armen, jeg hvertfall merker at jeg mye oftere slår borti ting om jeg har klokken på feil arm.

Mitt beste råd som fungerer fint for meg er å bytte klokker i løpet av dagen. På den måten slipper de andre å bli lei seg.

Unnskyldningen om flere tidssoner kan fungere, men ettersom det er ganske enkel matte å regne om tidssonene spørs det hvor intelligent du fremkommer :)

Ta gjerne bilder.

Hvis du er en eksentrisk, håndscorende, småfet fotballgud fra Argentina er det greit. For alle andre er det Mathfjelds metode som fungerer. Tro meg - dine omgivelser vil synes du er mer enn gal nok når de oppdager at du skifter klokke et par ganger om dagen og forklarer det med at "de andre klokkene ikke skal bli lei seg". Hvis du i tillegg bærer en klokke på hver arm tipper jeg omgangskretsen vil svinne hen i samme fart som medlemmer i SOS rasisme.

Che Guevara was known as a man with good taste.
Preferring the best of cigars, and watches. His signature watch was the Rolex GMT Master, and he wore them as sturdy tool watches, because they were precise timing instruments. This was before quartz watches. Also, in the early 1960s Rolex watches were not nearly as much of a status symbol or "Luxury Watch" as they are today.

fidel1zv3.jpg

Hvis du er en eksentrisk, håndscorende, småfet fotballgud fra Argentina ser det fortsatt latterlig ut.

Justerte kommentaren din litt. Ellers er jeg helt enig i betraktningene dine, og holdt på å få et lite tilfelle av kaffe i tastaturet her jeg sitter :)

Dette har jeg bare sett i det virkelige liv èn gang.

Vedkommende hadde en helgull DayDate på hver hånd (identiske), en med Oslo tid og en med New-York tid... :roll:

Kanskje unødvendig å nevne at personen jobbet innen shipping...

På GTG er det jo helt naturlig med en klokke på hver hånd :cool: Ellers tror jeg kanskje jeg hadde unngått det ...

Klart det går an å bruke to klokker samtidig. At du ser ut som en tulling er jo noe helt annet ;)

Morsomt innspill.

Bortsett fra - som Anders antyder - å ha et par tre fire ur på hånden for å møte likesinnede geeks til åpenbart høyst innvortes og intern bruk, så finner jeg overhodet ingen formildende omstendigheter som skulle forsvare to ur på hånden samtidig. Selv ikke et eventuelt ønske om å lese tiden i stereo.

Maradona eller ei, men denslags tilhører rimelig usofistikerte, enkle individer som er mer opptatt av show-off enn å gi uret det "rom" og den respekt det rettmessig fortjener. Uret er vårt precious lille smykke som fortjener å være alene om dette rommet. Alt annet fremstår dessverre - i mine øyne - lite elegant (formulert så diplomatisk jeg kunne, og i respekt for den anstendige tone som skal være på dette forum).

Kjør heller hyppige skifter i løpet av dagen. Eller uken.
Men, å ta to samtidig virker i dette tilfellet noget ambisiøst og lite raffinert.....
:cool:

Må innrømme at jeg pleier å ha to klokker med meg når jeg reiser på ferie og enten jeg kjører eller flyr er jeg mest komfortabel med å ha klokke nr2 på armen under reisen enn å ha den i bagasjen...

Er det ikke noen her inne som har den treffende signaturen:

"If you wear a watch, you'll always know what the time is. If you wear two watches, you'll never be quite sure."

Synes det summerer det hele på en fin måte :)

Er det ikke noen her inne som har den treffende signaturen:

"If you wear a watch, you'll always know what the time is. If you wear two watches, you'll never be quite sure."

Synes det summerer det hele på en fin måte :)

Guilty:p