Kan man bruke to klokker samtidig ?

Er det rart og eksentrisk? JA. Gjør du det konsekvent, trosser alle regler - og bare kjører på - så blir det ditt varemerke, alle som kjenner deg, vil etterhvert slutte å spørre - og du er i gang...

Klart du kan! Grensen mellom "gi faen i jantelov" og "uberharry" er vanskelig. Her blir det litt personavhengig synes jeg, men har du foliert lamboen din, og kjører rolls på isbane med pigg, så er det klin rett å kjøre to klokker. (Med forbehold om at du er den jeg tror du er)

Kjør på med to klokker, kjør på med to dressjakker, to skjorter med to oppbrettede krager, to slips, to belter, to gifteringer, to par solbriller, to silkeskjerf, og to damer i armkroken. Ankom gjerne med to biler, dersom det lar seg gjøre! It's a free world! Hurra!

Det viktigste er å vise folk at man gir faen i janteloven, er null opptatt av stil, null opptatt av funksjon, og null opptatt av verdighet. Derimot er man veldig opptatt av å fremstå som en classless tulling med mye nye penger i lomma. Og dersom noen skulle se rart på deg eller kritisere på noen som helst måte, er de selvfølgelig bare misunnelige på din åpenlyse suksess.

For all del, kjør på :twisted:

To klokker er vel ikke noe problem, se deg rundt og spør deg selv... er jeg den "særeste" i klesvei eller stil ?? Du stikker deg nok ikke ut for andre enn klokkeinteresserte og det kan jo kanskje være positivt. Er selv vandt til utenlands, å bruke begge hender, en klokke på høyre- og en GPS på venstre. Gjør det som du trives med, personlig ville jeg heller gå med 2 klokker enn med capsen bak- fram. :D
Tom

Det er vel strengt tatt ikke formålstjenlig for noe som helst. Da blir det jo et spørsmål om du synes det ser bra ut? Hvis du mener det synes jeg du skal kjøre på. Når jeg ser hva folk er i stand til å kle på seg i fullt alvor synes jeg ikke to klokker vinner noen "bad taste" priser...

Selv går jeg aldri ut av huset med klokke på begge armer, men det hender jeg gjør det når jeg er hjemme alene:)oops::oops::oops:)...

Når jeg ser hva folk er i stand til å kle på seg i fullt alvor synes jeg ikke to klokker vinner noen "bad taste" priser...

Det at andre ser jævligere ut er vel ikke noe argument for å kjøre dårlig stil...?

En klokke på hver arm er omtrent like stilfullt som gonoré.

Det at andre ser jævligere ut er vel ikke noe argument for å kjøre dårlig stil...?

Nei, forsåvidt ikke. Men når så mange ser ut som de har "kledd på seg selv" er det åpenbart at jeg og "andre" har vidt forskjellige begreper om hva som er ok... Da må jeg også innrømme at det slettes ikke er sikkert at alle synes jeg ser helt ok ut heller;););)

Det skjer faktisk av og til at jeg har to klokker på armen. Enkleste måten å transportere en klokke til og fra urmaker, eller hvis har kjøpt en klokke eller skal selge en klokke i lõpet av dagen, og ikke vil ha klokken liggende i bilen. Har plutselig valget mlm å gå halve dagen med to klokker eller halve dagen uten klokke. Da blir det storrt sett førstnevnte,:oops:

Har ikke for vane å bruke to klokker samtidig. Kun et par ganger for transport, når jeg ikke har hatt mulighet for å ha en annen fornuftig måte å ta dem med på. Kan jo ikke bare slenge klokka i lomma heller?! ;)
Har forøvrig en del tykkere høyre håndledd, så det funker på ingen måte ideelt, annet enn med Suben.

Med diver extension burde det være mulig å få en rundt hver av anklene også, det vil være omtrent like frekt/stilig :D

Har spottet forfatteren Hans Olav Lahlum flere ganger på Gjøvikbanen med to ur..
Artig skrue, som har to klokker for å komme med følgende vittighet hvis noen spør om hvorfor han har to klokker:
"Den tredje er på reparasjon"

Har spottet forfatteren Hans Olav Lahlum flere ganger på Gjøvikbanen med to ur..
Artig skrue, som har to klokker for å komme med følgende vittighet hvis noen spør om hvorfor han har to klokker:
"Den tredje er på reparasjon"

Hehehe...

Mange vil si at det er irrasjonelt å bruke klokke så lenge man har en mobiltelefon.. den viser jo tiden helt utmerket og svært presist..

Vil man bruke to klokker, så kan man selvfølgelig gjøre det! :)

Jeg hadde faktisk to klokker på i går. På vei hjem fra Lervik Ur. Fant ut at det var mye mer hensiktsmessig å ha en på hver hånd enn å ha klokken i bukse eller jakkelomme sammen med annet rask.
Var imidlertid kjapp med å legge "høyreklokka" i boksen da jeg kom hjem. "Kjentes heilt løye ut" så me seie i Haugesund.....:)