Kan man mekke en "moderne Kermit" ut av en 116610LN med 116610LV Bezel?

Medlem
3. feb. 2012
Innlegg
11
Sted
Trondheim
Er dette mulig? Isåfall why not? Mulig at jeg "banner i kjerka" her nå, ved å foreslå å gjøre en Rolex "uoriginal", men det er bare et spørsmål .

Var innom Håkon Lian i trheim idag og den tilsynelatne erfarne selgeren hadde aldri hørt om en sub med grønn bezel og svart plate. "den måtte være fake" ble det sagt. Lolorama tenkte jeg bare. Er det mulig å være en offisiell Rolex forhandler å ikke vite om 50th anniversary, eller "kermit" som den kalles?

Synspunkter folkens?

I tillegg lurer jeg litt på hvordan dere forsikrer klokkene deres?

Takker for svar.
 
Det er ikke offisielt mulig, men mulig man kan klare å få det til å passe. Så vidt jeg vet "skal" ikke en Rolex AD gjøre en slik jobb. Ved service hvor det må sendes til Rolex vil Rolex, på din regning, sette klokken tilbake til standard. Men om du har et ok forhold til lokal urmaker og de tar servicen inhouse bør det jo gå greit...

Og du skal ikke legge for mye i at selgeren ikke viste noe som helst, det er utrolig nok ikke alle som jobber i disse butikkene som er spesielt interesserte i klokker utover å se på dem som moteobjekter. Dessverre...

Ang forsikring har jeg fullverdi, verdisaksforsikring som dekker ekstern påvirkning av alle kostbare klokkene mine.
 
Klart det går!
Du kan jo enten kjøpe deg en lV og en LN og så setter du i gang med mekking, eller aller helst; du kjenner noen som kan gjøre det for deg. Da får du også en "reveresed" kermit :)

Mogens har en "umulig mod" liggende ute:
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?10059-FS-VERDENS-ENESTE-(-)-Rolex-Submariner-quot-116610LB-quot

Flere eksempler:
http://rolexblog.blogspot.com/2011/12/true-blue-sub-rolex-submariner.html

Når det gjelder for eksempel 216570 leveres denne med sort og hvit skive. Leverer du den inn kan du be om å endre farge på skiva, men rolex policy sier at du da ikke får den originale tilbake obs obs... Så Rolex AD kan bytte deler, men da får du ikke tilbake de originale... (Stort sett da)

Ditt inntrykk av Lian stemmer med mitt. Dessverre langt under pari.
 
Det er ikke alle modeller Rolex vil la deg bytte skiver og bezels på dessverre... Mulig exp2 er noe de tillater, aldri sjekket.

Men du skal ikke kunne gå å bytte en LN bezel mot en LV bezel iflg Rolex. Om det faktisk går er jo en annen sak, ref Mogens lille blå ;)
 
Nei, det går ikke! Såvidt jeg vet finnes ingen annen måte enn å kjøpe en av hver...
 
Hva mener du ikke går??

Det går beviselig å bytte bezel og skive. Hvem som kan og ikke kan gjøre det framkommer ikke av spørsmålet?
 
Det er ikke alle modeller Rolex vil la deg bytte skiver og bezels på dessverre... Mulig exp2 er noe de tillater, aldri sjekket.
Jeg har sjekket og fått det bekreftet av AD, du kan også få endret skive på en haug av datejustene.
Kan jo være kjekt om man ikke klarer å bestemme seg for sort eller hvit skive på expII42;)
 
Ok, la meg omformulere. På de keramiske modellene kan ikke skive og bezel kjøpes eller bestilles, uten å levere tilbake en lik. Det betyr at du kan ikke lage din egen modell med andre farger uten å bestille en av hver...
 
Kan man mekke en "moderne Kermit" ut av en 116610LN med 116610LV Bezel?

Er dette mulig? Isåfall why not? Mulig at jeg "banner i kjerka" her nå, ved å foreslå å gjøre en Rolex "uoriginal", men det er bare et spørsmål .


Dette var spørsmålet dere svarer med " det går ikke"...
 
Ok, la meg omformulere. På de keramiske modellene kan ikke skive og bezel kjøpes eller bestilles, uten å levere tilbake en lik. Det betyr at du kan ikke lage din egen modell med andre farger uten å bestille en av hver...

Nettopp.

Datejust er en særmodell, der kan du som regel bytte skive kostnadsfritt innen hva, tre uker etter kjøp hos AD om du angrer deg..

Rent fysisk går det vel, men problemet er å få tak i delene.
 
Jeg svarte ikke at det ikke går, men at det ikke går uten å sitte igjen med en LV med grønn skive og sort bezel... Ok?
 
Jeg svarte ikke at det ikke går, men at det ikke går uten å sitte igjen med en LV med grønn skive og sort bezel... Ok?

Det jeg er mest nysgjerrig på nå er om en eller annen kis sitter med en WG sub med sort bezel og sort skive i din nærmeste omkrets... det hadde i så fall vært VM i diskret, kostbar klokke :cool::cool::cool:.
 
Noen som ikke har behov for å "flashe" vet du!;)

Det er faktisk en av de bedre Rolex modde ideene jeg har noen sinne har hørt.... matter du midtleddene er det jo bortimot umulig å se forskjell for "mannen i gaten" om du ikke har en SS å sammenligne med.

Min hatt av til den anonyme eier av en WG sort sub ;).
 
Hvitt gull på klokker blir sjeldent flashy (ref: se så rik jeg er) imho ;)

Det er jo for så vidt akkurat det som er skjønnheten med dem, utover den merkelig flotte glansen... Men det er morsomt å ha en ekstra-stealthy sub som selv en relativt interessert vil gå glipp av =)
 
Helt sant, Christian. Og jeg hyller den personen :D

OBS! Nå mener jeg ikke at alle som har YG, RG eller TT er posører!! Dere vet hva jeg mener.. Håper jeg :razz:
 
Vet ikke om jeg skal gråte eller le.

Urmakeren som gjorde den jobben må jo tro kunden er totalt fjærn.
 
Vil "de vanlige" AD'ene ta i disse modda klokkene da? Rolex policy er jo ganske strix. AD i Trondheim tror jeg selv var med på å definere firkanten og jeg tror de ville vært meget skeptisk... erfaring anyone?