Kan man mekke en "moderne Kermit" ut av en 116610LN med 116610LV Bezel?

For å få bestilt en ny grønn keramisk bezel så er AD nødt å sende inn en gammel C-bezel, før Rolex sender den nye.
Rolex har blitt veldig nøye på dette det siste året!

AW:)
 
Ja, det er ikke noe problem. Klokken består kun av originale deler. Og skulle en bezel eller skive trenge behov for utskiftning er det heller ikke noe problem, man har jo originaldelen. Skal ikke svare på vegne av alle AD, men jeg kjenner flere som gjør det.
 
diameter?

Passer den grønne bezelen på 116610LV på kassa til 116610 LN da? Eller har Rolex gjort dette umulig bare på pur f?

Hvis dette går så burde det jo faktisk være mulig å få mekka en 2010 edition keramisk kermit. Og det ville vel ikke være den verste utgaven av en sub? Og original eller ei, alle delene er jo originale. Så man trenger liksom ikke skjemmes.

Noen fler som har erfaringer fra AD i Trondheim? Virker noget sære spørru meg :(
 
Her kjøpes det en klokke til femti+ og så får man ikke gjøre hva man vil med den...!?

Undrer meg på om Rolex har sitt på det tørre rent juridisk i denne sammenhengen. Det er nå engang slik at lovverket ikke tillater hva som helst når det gjelder å nekte en kunde å kjøpe en handelsvare. Iallefall i Norge.

Vet at ETA har, eller har hatt, en slik sak gående mtp salg av sine urverk til produsenter som ikke hører til under samme "paraply". Resultat av saken, om det foreligger, har jeg dog ikke fått med meg.

Bertel og MB måtte krype til korset i saken med Star Auto (tror det er navnet på den tidligere gråmarkedsforhandleren). Så vidt jeg vet omfattes ikke klokkeforhandlerne av noe gruppeunntak.

Sikker mange som vet mye om dette her inne. Forklaring ville vært fint.
 
Passer den grønne bezelen på 116610LV på kassa til 116610 LN da? Eller har Rolex gjort dette umulig bare på pur f?

Hvis dette går så burde det jo faktisk være mulig å få mekka en 2010 edition keramisk kermit. Og det ville vel ikke være den verste utgaven av en sub? Og original eller ei, alle delene er jo originale. Så man trenger liksom ikke skjemmes.

Noen fler som har erfaringer fra AD i Trondheim? Virker noget sære spørru meg :(

Kjenner meg ikke helt igjen i dette. Har alltid fått god service hos Lian. Har fått utført bra arbeide på kort tid til en pris som absolutt tåler sammenligning med et par andre AD'er jeg har vært borti i hovedstaden og på vestlandet.
 
Kjenner meg ikke helt igjen i dette. Har alltid fått god service hos Lian. Har fått utført bra arbeide på kort tid til en pris som absolutt tåler sammenligning med et par andre AD'er jeg har vært borti i hovedstaden og på vestlandet.

Det er godt å høre at ikke alle opplever problemer med Lian! Jeg har hatt mange ur inne hos AD og må nok si at det ikke blir flere. Dette basert på følgende:

1. Føler meg mistenkeliggjort for at jeg ber om å få byttedeler tilbake, med beskyldning om at jeg "da kan selge dem eller lage kopiklokker". AD nekter selvsagt å gi tilbake byttedeler. Har lurt på å levere inn ur der jeg selv tar ut f.eks dial selv og ber om ny. AD mener at de da ikke vil forholde seg modifiserte ur iht Rolex policy.

2. Klokke nr1. Ripe i dial etter at denne hadde vært på reparasjon. Hva skal man gjøre, ord mot ord...

3. Klokke nr2. Fet ripe i baklokk, hva kan man gjøre, ord mot ord...

4. Gir ingen garantier for at de ikke skader ditt ur ved service...

5. Klarer ikke skaffe deler som jeg selv klarte å finne ganske enkelt etter litt søk på nett og ofrei.

6. Kundeservicen og kunnskapen til den en del av personalet er også langt bak mål. Føler meg kriminell bare jeg setter foten i denne butikken...


Nei, huff, skal ikke føre noe videre svertekampanje! Gleder meg at det finnes fornøyde brukere av AD i alle fall!


Ett ur
 
Her kjøpes det en klokke til femti+ og så får man ikke gjøre hva man vil med den...!?

Undrer meg på om Rolex har sitt på det tørre rent juridisk i denne sammenhengen. Det er nå engang slik at lovverket ikke tillater hva som helst når det gjelder å nekte en kunde å kjøpe en handelsvare. Iallefall i Norge.

Uten å ha slått opp noe spesielt ville jeg anta at de har sitt på det rene når det gjelder å selge reservedelene. De kan selvsagt ikke nekte deg å modde av hjertens lyst, men vilkårene for salg tror jeg de har rett til å sette på denne måten selv.
 
Joda, det går an og noen har gjort det ;)

IMG_0438.jpg


attachment.php


http://rolexforums.com/showthread.php?p=3065355#post3065355