Hei
@Norunn
Velkommen til TS!
Ikke mye informasjon å finne om uret ditt, men noe kan leses ut i fra merkingen på innsiden av lokket. Øverst finner du et symbol med ekorn, som indikerer at uret har en sveitsisk standard for 14K gull. Under dette merket er det en angivelse av tykkelse på legering m.v. Deretter kommer merket til produsenten, på fransk kalt Poinçons de Maître. Det er et hammerhode med sifferene 132, som tilsier at ur-kassen er laget av Eric Monnier, La Chaux-de-Fonds.
Det er vanskelig å si noe om årstall for uret, men merkingen med "ekornet" ble brukt ifra 1880 og frem til 1907, for ur importert til Storbritannia. På skiven står det "import" samt noe jeg tyder som "ASU". Ut i fra det jeg kan finne på nettet var dette et merke som ble solgt i nettopp Storbritannia.
I utgangspunktet burde det ikke være dyrt å få en enkel service på et slikt ur. Men mye er avhengig om det er deler som evt må byttes ut. Det er flere urmakere her på TS, som du eventuelt kan høre med, blant annet
@Greg
Verdien på slik ur er dessverre ikke stort, da det er liten interesse for disse blant samlere. Men affeksjonsverdi har det så absolutt. Jeg har selv et gammelt lommeur etter en avdød onkel, som betyr mye for meg.