Karibien

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Med fare for å spre en smule misunnelse på TS må jeg alikevel fortelle at jeg nå er i Fort Lauderdale noen timer unna boarding "Allures of the Seas". Turen går bl.annet til St.Thomas som skal være "tax-free heaven". Kommer til å besøke noen klokkehandlere der. Noen råd fra noen som har vært der. Hvor skal man gå? Hvordan er prisene sammenlignet med hjemme? Hva med prutning? Fins det second-hand shops?

Nice!

Det hadde vært enten Doxa eller Seamaster på armen for min del på en sånn tur :)

Hvis du skal innom Cayman må du stikke på Kirk Freeport. Godt utvalg og samme priser hos Little Switzerland, men utvalget hos Kirk er det råeste jeg noengang har sett! Selv Timemachine i New York kan ikke måle seg med dette. Regn med røflig 20% under AD-priser i USA.

Takk for råd. Jeg har ikke hatt tilgang til nett før nå, så jeg fikk ikke så mye nytte av rådene deres. St.Thomas og St.Maarten er virkelig klokkeelskeres drøm. Butikk på butikk med eksklusive klokker til meget gode priser. De eneste butikkene det er flere av er gullsmeder. Diamanter er angivelig veldig "rimelige" her.
Og ja, det ble nok kjøp. Bilder av min nyanskaffelse kommer til helgen når jeg er tilbake i gamlelandet.

Hjemme igjen med denne på hånda. Kjøpte samtidig gummiremmen.
Florida2011-180.jpg

Jeg skal forsøke å ta noen flere bilder og komme med en liten vurdering av klokka snart.

Kult! En iwc slår aldri feil, hvilken farge ble det på remmen?

Jeg betale 4500 dollar med både lenke og gummirem. Lite problem at jeg ikke fikk med spenna til gummiremmen, den hadde han ikke inne. Tror nok jeg skal klare å få tak i den. Skal forhøre meg hos Lie. I mellomtiden har jeg bestilt en tredjepartsspenne fra Ebay.
4500 doller med dagens kurs er 24 700. Listeprisen som er oppgitt hos urverket.no er 43 000 i tillegg kommer gummiremmen som nok koster 2000 kroner.
Nesten halv pris, men så kommer jo momsen da.

Jeg betale 4500 dollar med både lenke og gummirem. Lite problem at jeg ikke fikk med spenna til gummiremmen, den hadde han ikke inne. Tror nok jeg skal klare å få tak i den. Skal forhøre meg hos Lie. I mellomtiden har jeg bestilt en tredjepartsspenne fra Ebay.
4500 doller med dagens kurs er 24 700. Listeprisen som er oppgitt hos urverket.no er 43 000 i tillegg kommer gummiremmen som nok koster 2000 kroner.
Nesten halv pris, men så kommer jo momsen da.

Synes nå det blir en hyggelig pris, selv med mva :)

Grattis med et godt kjøp!

Grattis med IWCn, riktig kul. Har selv kjöpt sub med AH Riise som tidligere beskrevets i tråden, helt topp:D

Har tatt noen bilder av klokka i dag, med lenke:

IWC2retouch.jpg

og med gummirem:

IWCfocusstackretouch.jpg

Detaljer:

detaljIWC.jpg

Kroneretouch.jpg

Hurtigskiftemekanisme:

remIWC.jpg

Skal komme med en liten omtale av klokka når jeg har litt mer erfaringsmateriale.

Stilig klokke

Og grattis med den. Visste ikke engang at den fargen fantes jeg...