Kello - iPhone app for å sjekke nøyaktighet på ur

Medlem
17. okt. 2011
Sted
Oslo
Noen som har prøvd appen Kello? Du bruker mikrofonen på iPhone (helst med headset-mic) for å teste nøyaktigheten på uret. Appen oppfatter bpm og kalkulerer nøyaktigheten, krever at du har tester i musestille rom uten noen forstyrrende lyd.

Har testet det såvidt, var litt vanskelig å få det til ordentlig, men med litt lydisolering rundt så gikk det bra. Nøyaktigheten på antall sekunder kan vel ikke sammenlignes med et ordentlig apparat, men det gir vel en indikasjon på om uret går for fort/sakte.

Skal teste den litt mer etter påske. Om noen har en timegraph og vil sammenligne med resultatet med appen så hadde det vært gøy, men vær obs på en pris på 63kr for appen.

54d7564f-80fe-5931.jpg

Har den, men har aldri fått den til å virke ordentlig. Har også prøvd med mikrofon, uten særlig hell. Jeg klarte nok ikke å lydisolere godt nok.

Har den, men har aldri fått den til å virke ordentlig. Har også prøvd med mikrofon, uten særlig hell. Jeg klarte nok ikke å lydisolere godt nok.

Jeg har iPad, og la ipaden med mikrofonen inntil klokken, på en pute. Så tok jeg et håndkle over uret og toppen av ipaden. Måtte skru mikrofonforsterkern til maks. Da ble det godt nok.

51a7bed0-a9e8-cf75.jpg

Måtte jo til å kjøpe den ;)
(og noise reduction filteret til PS Express men det er no' noe helt annet)

Lugget på puten og fulgt med hvordan det gått og den viser fra -0.5 til +0.1
Kommer det en timegrapher på GTG håper jeg å kunne sammenligne. Godt innenfor COSC uansett :)

Testet den på iPod touch, gen 4 og iPad 2 med både interna og två low end externa mikrofoner.
Eneste som fungert noenlund var paddens innebygde og klokken lent inntil

Note to self: Raven -0,5 Aristo -8,0 sek :)

Testet akkurat Kello nå. Er det sånn at man må vente lenge på en gjennomsnittstid eller følger man utviklingen selv? Jeg fikk omtrent -1.7 på Master Calenderen og +2.5 på Exp II.

Har den, og ikke noe å anbefale. Den viser forskjellig verdier på samme klokke hver gang man skrur den av og på igjen. Og av de kokkene jeg har fått testet i timegrapher (kompis som hadde en) så var de stabile der, men ifølge kello veldig ustabile. Så, ikke noe å bruke penger på synes jeg iallfall

Pga unøyaktighet eller problemer med å få brukt den?

For å måle nøyaktigheten på armbåndsur kreves det en god spesialtilpasset mikrofon. I tillegg noe hw/sw som kan analysere dette korrekt. Denne appen har verken et godt nok analyseprogram eller noen tilpasset mikrofon.

For å måle nøyaktigheten på armbåndsur kreves det en god spesialtilpasset mikrofon. I tillegg noe hw/sw som kan analysere dette korrekt. Denne appen har verken et godt nok analyseprogram eller noen tilpasset mikrofon.

Tror du den kan gi en idè om nøyaktigheten, eller er den helt på viddene? Spørsmålet er jo om den kan brukes til en "ca. måling". Kan den vise +1 når realiteten er +22 f.eks?