Kemmner Tonneau eller Seiko Sarb033?

Medlem
23. feb. 2012
Innlegg
11
Sted
Trondheim
Har tenkt en stund på å kjøpe Seiko sin sarb033, men i går så så jeg plutselig at erkahund har lagt ut flere Kemmner Tonneau på Ebay, og dette er en klokke jeg har hatt lyst på en stund, så da er altså spørsmålet Tonneau eller Sarb033...

Sarb'en:
s_sarb033h.jpg

specs:
safirglass foran, hardlex bak
Diameter: 38 mm (without the crown)
Movement: 6R15 23J Automatic (with Hand winding and Hack function)
Accuracy: +25/-15 sec/day
Power reserve: 50 Hour
10 ATM water resistance

Tonneau'en:
5427163559_d7bb6b6d68.jpg

Safirglass foran og bak
Miyota cal. 9015 movement
3 ATM water resistance
ca 42 timer power reserve

what to do?:confused:
 
Kemmner, max valuta for penga.

Helt klart Kemmner, virkelig max valuta for penga. Finishen på denne er helt rå, mye bedre enn på andre av mine klokker som koster10 ganger denne.
 
Egentlig ikke noen fan av firkantete klokker, men synes Kemmner'en er nydelig. Jeg ville gått for den :)
 
Ikke særlig begeistret for firkantede klokker og stor fan av Seiko SARB,
Men jeg må si meg enig med noen av de andre her. Den Tonneau'en er kjempefin :)
Hadde jeg måttet velge nå hadde det blitt den.
 
Kemmner. Har den på hånda no - og dette er noko av det flottaste eg har sett. Svært god valuta for pengane.
 
Jeg ville valgt Seikoen. Fikk prøve boenna sin en gang, og ble skikkelig imponert over kvalitetsfølelse. Men begge er kule.
 
Nå kupper jeg kanskje tråden litt, men jeg har tenkt på det samme. Eneste som stopper meg er egentlig at jeg skulle ønske jeg hadde en Kemmner Tonneau fra forrige "batch", altså med ETA 2824-2 og ikke Miyota 9015. Jeg mistenker at det er ideen om det mytiske "Swiss made" som påvirker meg, til tross for at jeg vet det egentlig ber veldig lite i våre dager. Er dette tullete av meg?

Jeg har prøvd å finne tester og beskrivelser av 9015-verket, men finner lite.
 
Sant det! lurte på om det var miyota-verk i de forrige modellene, men det var det jo ikke! Noen som har no å si på ETA 2824-2 vs Miyota 9015?
 
Jeg har ikke noe forhold til Miyota verket, men ettersom jeg forstår er dette bare noen få år gammelt og av adskillig høyere kvalitet enn f.eks cal. 8015 som var i TS Super Compressor Hommagen.

Jeg har hatt SARB'en og ønsker meg en Kemmner, så for min det blir det dødt løp...
 
Leste litt på nettet om de, men virker som om de er relativt like. Men da endte jeg i hvert fall opp med å bestille Tonneau'en! Blir gøy når den kommer i posten!:eek: