- Medlem
- 28. april 2009
- Innlegg
- 451
Hei.
Jeg har havnet i en litt ugrei situasjon og håper jeg kan få litt veiledning i denne tråden. Flere av dere har kanskje kommet opp i liknende situasjoner selv?
I forrige uke solgt jeg en buckle og en rem til Panerai til en annen forumbruker her inne.
Kjøper bød 550,- noe jeg godtok. Frakt og fraktkostnad ble ikke diskutert, så jeg tenkte jeg kunne spandere frakten.
Dagen etter sendte jeg remmen og spennen i en ferdig frankert konvolutt. Pengene var på konto samme dag.
På lørdag ankom konvolutten mottakeren, men en stor del av hjørnet på konvolutten var blitt revet av. Innholdet manglet.
Både jeg og mottaker synes naturlig nok at dette er utrolig kjedelig.
Vi har forsøkt å finne en løsning hvor jeg har tilbudt ham en ammorem, gummirem samt noen spenner fra Strap Culture som plaster på såret.
Kjøper mener derimot at jeg står ansvarlig da jeg har sendt varene i en "vanlig" konvolutt og ikke en med bobleplast.
Han ønsker ammoremmen + at jeg overfører 250,- tilbake til hans konto.
Jeg har sendt remmer/små, klokkerelaterte artikler i vanlige konvolutter en mengde ganger uten at det har vært noe problem.
Det er jo ikke store summer det er snakk om her, men det er noe med prinsippet om at jeg synes ikke at jeg skulle måtte dekke hele tapet i denne situasjonen.
Hva mener dere?
Jeg kommer til å høre på flertallet her. Dersom flesteparten mener kjøper har rett vil jeg selvsagt gå med på hans forslag eller overføre hele summen tilbake.
Brukeren det gjelder er selvfølgelig velkommen til å kommentere/fylle ut informasjon i tråden.
MVH
Rovers
Jeg har havnet i en litt ugrei situasjon og håper jeg kan få litt veiledning i denne tråden. Flere av dere har kanskje kommet opp i liknende situasjoner selv?
I forrige uke solgt jeg en buckle og en rem til Panerai til en annen forumbruker her inne.
Kjøper bød 550,- noe jeg godtok. Frakt og fraktkostnad ble ikke diskutert, så jeg tenkte jeg kunne spandere frakten.
Dagen etter sendte jeg remmen og spennen i en ferdig frankert konvolutt. Pengene var på konto samme dag.
På lørdag ankom konvolutten mottakeren, men en stor del av hjørnet på konvolutten var blitt revet av. Innholdet manglet.
Både jeg og mottaker synes naturlig nok at dette er utrolig kjedelig.
Vi har forsøkt å finne en løsning hvor jeg har tilbudt ham en ammorem, gummirem samt noen spenner fra Strap Culture som plaster på såret.
Kjøper mener derimot at jeg står ansvarlig da jeg har sendt varene i en "vanlig" konvolutt og ikke en med bobleplast.
Han ønsker ammoremmen + at jeg overfører 250,- tilbake til hans konto.
Jeg har sendt remmer/små, klokkerelaterte artikler i vanlige konvolutter en mengde ganger uten at det har vært noe problem.
Det er jo ikke store summer det er snakk om her, men det er noe med prinsippet om at jeg synes ikke at jeg skulle måtte dekke hele tapet i denne situasjonen.
Hva mener dere?
Jeg kommer til å høre på flertallet her. Dersom flesteparten mener kjøper har rett vil jeg selvsagt gå med på hans forslag eller overføre hele summen tilbake.
Brukeren det gjelder er selvfølgelig velkommen til å kommentere/fylle ut informasjon i tråden.
MVH
Rovers