Kinkig situasjon.

Dere gjør som følger:
Deler tapet 50/50 som gentlemen flest ville ha gjort allerede.
Og som en hyggelig gest sender dere hverandre en liten klokkerelatert vennskapsgave til en verdi av en hundrings eller 2.

Dere gjør som følger:
Deler tapet 50/50 som gentlemen flest ville ha gjort allerede.
Og som en hyggelig gest sender dere hverandre en liten klokkerelatert vennskapsgave til en verdi av en hundrings eller 2.

Tror vel strengt talt kjøper er interessert i en ny rem og ikke en ny bestevenn.

Jeg har tenkt meg litt om og bestemt meg for å overføre pengene tilbake til kjøper.
Takk for alle innspill folkens:)
Nyt sommeren!

Jeg har tenkt meg litt om og bestemt meg for å overføre pengene tilbake til kjøper.
Takk for alle innspill folkens
Nyt sommeren!

God holdning!:) Som flere her inne sier kjipt der og da, men nå som dere gjør opp har dere i hvertfall alt på det rene, noe som føles godt i det lange løp. Godt jobbet!:D

God holdning!:) Som flere her inne sier kjipt der og da, men nå som dere gjør opp har dere i hvertfall alt på det rene, noe som føles godt i det lange løp. Godt jobbet!:D

Enig.

Det positive med denne saken er at mange av oss har lært en lekse hva angår emballering av remmer og lignende.

Her står selger ansvarlig.

Selger bør refundere hele beløpet, så får han snakke med Posten om en evt. refusjon.

Veldig bra at du gjør dette Rovers. Håper du får refundert utgiftene av Posten.

Bra løsning! :)

Kjip sak. Personlig sender jeg aldri remmer i vanlig konvolutt. Det anser jeg som uegnet til annet enn papir. Boblekonvolutt er et must :)

Ingen lett situasjon du har havnet i, hadde jeg vært i din situasjon ville jeg nok bare svelget tapet og gitt tilbake pengene til kjøperen.
Det med at et hjørne var rivd av i konvolutten virker veldig rart, nå jobber jeg med å levere post i helgene og jeg har aldri opplevd at et hjørne plutselig har forsvunnet, så i mine øyne virker det som det er en utro tjener hos posten.

Men kontakt posten og si hva som har skjedd, så kanskje du er heldig og får refundert i hvert fall noe av beløpet.
Lykke til, håper det ordner seg for både deg og kjøper :)

+1

Det var ikke tilfeldigvis Ronny Olsen du sendte pakken til??

Ha ha ha Rota til alt vond i hele verden er vel Ronny .. ??? :D :D :D

Takk for alle innspill folkens:)
Nyt sommeren!

Rovers det var vel det beste som kunne gjøres.. Veldig fint at dere ble enige og fant en bra løsning..

Nå er det selvsagt posten det er snakk om og dem er jo ikke like lett og ha med og gjøre...

Kjempe bra løsning...

Jeg mener at selger står ansvarlig overfor kjøper i dette tilfelle. Så får selger ta sin sak med posten. Rovers har ordnet opp og bør få betegnelsen "Hedersmann" for måten dette er løst på.

Jeg ville ikke sendt slik ting i en vanlig konvolutt. Det bør benyttes bobleplast eller annen emballasje.

Godt jobbet Rovers!

Glimrende løsning.

Har en utfordring, er i tvil, samler erfaring, konkluderer.
Vi er glade det var snakk om "småpenger" bitre sådan, heldighvis ikke nok til en bitter fight.

Det positive med denne saken er at mange av oss har lært en lekse hva angår emballering av remmer og lignende.

Helt klart, forhåpenlighvis er det mange som har lært både hva som er lurt mtp forsendelser men også hvordan gentlemen oppfører seg.

Dumpet borti denne tråden ved en tilfeldighet.

Måten trådstarter har håndtert dette på står det respekt av.
Selv om det er trist med tapet sitter trådstarter igjen med høy anseelse, respekt og som gentlemans dealer.

Det er noe vi alle kan lære av !