Kjøp av 116610LN

Medlem
14. mai 2014
Innlegg
134
Sted
Bergen
Har tenkt litt rundt i ca et år, og har egentlig bestemt meg for kjøp av en Submariner 116610LN.
Har vært i kontakt med AD, og fått pris på rett over 63'.
Har også sett rundt på finn.no og forumet her på tidssonen, men ser skjelden klokken ligge lenge.

Lurer på om det er et dumt tidspnkt å kjøpe på, med tanke på at prisen er høyere en noen gang.

Takk for svar :cool:
 
Go for it.

Rolexprisene går ALLTID oppover. NOK vs CHF er ikke som en gang var.
 
Har tenkt litt rundt i ca et år, og har egentlig bestemt meg for kjøp av en Submariner 116610LN.
Har vært i kontakt med AD, og fått pris på rett over 63'.
Har også sett rundt på finn.no og forumet her på tidssonen, men ser skjelden klokken ligge lenge.

Lurer på om det er et dumt tidspnkt å kjøpe på, med tanke på at prisen er høyere en noen gang.

Takk for svar :cool:

Det finnes ikke et dårlig tidspunkt å kjøpe Rolex!:mrgreen:

Jeg har selv ventet med kjøp og senere måtte betale dyrt.
 
Det finnes ikke et dårlig tidspunkt å kjøpe Rolex!:mrgreen:

Jeg har selv ventet med kjøp og senere måtte betale dyrt.

hehe, ja tenkte å kjøpe samme klokken for rundt et år siden men la det på is over vinteren. Angrer på det :s

Kan jeg spørre hva tenker du om det er verdt det å finne noen som selger brukt, eller er det bare å kjøre på med helt ny? :D
 
hehe, ja tenkte å kjøpe samme klokken for rundt et år siden men la det på is over vinteren. Angrer på det :s

Kan jeg spørre hva tenker du om det er verdt det å finne noen som selger brukt, eller er det bare å kjøre på med helt ny? :D

Du kan bruke lang tid på å finne den rette på bruktmarkedet og de går raskt foran nesen på deg!:D

Hvis du har mulighet å kjøpe nytt, så ville jeg gjøre det! Ingenting slår følelsen du får når du kan gå til forhandleren å hente ut en ny Rolex!:mrgreen:
 
Kjøper man nytt så koster det deg ca 10 000,- mer enn hva det koster å kjøpe en pent brukt sub. Så får man avgjøre selv om det er viktig at klokken er ny med eget navn i sertifikatet og 2 års garanti fra kjøpstidspunkt.

Skal man beholde klokken, og ingen planer om å selge den videre: Kjøp ny, det er faktisk en fryd å plukke av plast på en spell ny Rolex;)

Er man usikker på om man kommer til å beholde klokken, fordi man feks vil teste noen andre modeller også: Kjøp brukt, mest sansynlig så taper du ikke ei krone.

Mine tanker er at garanti er sjeldent behov for med disse klokkene her, de er dønn solide, og sjeldent noe skjer med de ila 2 år.

Jeg kjøpte min Daytona ny i butikk for 2,5 år siden, nå kan jeg selge den med en liten fortjeneste.
Mens jeg kjøpte submarineren min brukt for ca 1 år siden, den kan jeg selge nå for en solid fortjeneste.

Jeg tviler sterkt at det vil lønne seg å vente på at prisene skal dale på Rolex, da kan man sitte på det velkjente gjerdet en stund ihvertfall;)

Lykke til!
 
Du kan bruke lang tid på å finne den rette på bruktmarkedet og de går raskt foran nesen på deg!:D

Hvis du har mulighet å kjøpe nytt, så ville jeg gjøre det! Ingenting slår følelsen du får når du kan gå til forhandleren å hente ut en ny Rolex!:mrgreen:

Spørsmålet er om lommeboka er like glad i Rolex som meg :D
Takk for alle svar :)
 
Det virker i hvert fall som at prisene i Norge (brukt som nytt) er noenlunde på nett sammenlignet med hva man finner av samme modeller på feks Chrono (tenker da på de nyere modellene). Med mva og inntolling på en relativt høy eurokurs skal det godt gjøres å finne et kjøp som er i nærheten av hva man får i Norge. Litt større tilgang på de ulike modellene, seffern. Kjør på og lykke til med kjøpet! LN var min første selvtilegnede Rolex og den tror jeg jeg aldri vil gi slipp på :) Godt valg!
 
Jeg ville kjøpt brukt, som sagt skiller det ca. 10000,- på pent brukt og nytt. Har selv sittet å plukket av plastikken å det gir meg ikke en god følelse, det gir meg følelsen av å ha blitt lurt ;). Heldigvis er vi alle forskjellige, jeg liker å bytte klokker hele tiden. Er du en 1 klokkemann som kjøper for å ha klokken i mange år, så gå for en ny en.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Kjøp brukt. Har vært i samme situasjon som deg ved flere anledninger. Greia er at det tar som regel ikke lang tid før du vil ha noe annet, og vil flippe. Har hatt mange titalls klokker i den prisklassen vi snakker om, og opp. Har vært skråsikker hver gang på at dette er uret med stor U. Sitter nå med tre stk som jeg er rimelig fornøyd med(sd Deepsea, Explorer II, Datejust), men man vet aldri når man får lyst til å flippe. Håper du finner ut av det og viser oss snart:cool:
 
Noen råd fra en "fersking" som startet med 116610LN for under et år siden:

Den dukker stadig vekk opp her (og på finn), men man må følge med og være litt rask med å handle. Man må vite hva man er villig til å betale, og være klar over at det er høy etterspørsel og har vært prisoppgang. men man får den likevel en god del rimeligere enn ny, også nesten ubrukte 2014-modeller. Mange her på forumet har mange klokker, så hver enkelt blir lite brukt, og pent brukt. Og man får nesten garantert tilbake pengene (raskt) om man kjøper brukt. Sjekk likevel klokken med egne øyne, eller be om masse gode bilder. Norskjøpte klokker er kanskje hakket tryggere og lettere og selge (men det finnes det mange diskusjoner på).

Kan hende du får inntil 10% rabatt hos enkelte forhandlere, men det er kanskje ikke sikkert på denne populære modellen.
Jeg ville sett etter den brukt, og hvis tålmodigheten tok slutt, kjøpt ny.

Jeg ville sterkt vurdert 114060 også. Jeg solgte 116610LN. Litt synd da det var min føste skikkelige klokke, og savnet den med en gang. Men jeg kjøpte 114060 no-date i stedet og har blitt veldig glad i den faktisk, og nå angrer jeg ikke lenger! Og den skal beholdes. Var aldri 110% komfortabel med cyclops, og utseende på 114060 er mer cleant. At den er litt rimeligere skader heller ikke, og i motsetning til hva jeg først tenkte så gir den nok ikke "mindre respekt" blant likesinnede pga. at det er "innstegsmodell".. :)

For å forvirre enda mer(?) må jeg jo også råde deg til å kikke litt på Explorer 2 og GMT-Master II (sort eller BLNR) også, om du ikke allerede har gjort det. Enkelte plasser så vrimler det av submariner på håndleddene (og det er nok ikke fordi eierne er veldig klokkeinteresserte).. Da skiller de to nevnte seg litt mer ut i mengden. Explorer 2 er litt større, men sitter lavere på håndleddet, og er ikke fult så bling, men har masse tilstedeværelse. Ligger en sort på bruktmarkedet nå. Master GMT 2 er veldig lik sub, men bygger litt lavere og er mer komfortabel på armen (hvertfall hvis man har små håndledd). Begge kan man fint bade med selv om de "bare" er 100m. Og så har du Sea-Dweller 4000 som er litt større, med dato uten cyclops. Prøv flere modeller på armen!

Som flere skriver så er det fort gjort å starte galskapen med en klokke man tror man aldri selger, men så selger man fordi man har fått flippesyken. Samtidig vil jeg råde deg til å ikke selge submariner uten å tenke deg lenge om når du først har den, for veldig mange har kjøpt tilbake submariner etter savn virker det som. Det er absolutt noe magisk med submariner! :)

Lykke til! :)
 
Redigert:
Klin til! 116610LN er absolutt en god start. Dersom flippesyken skulle ta deg; fortvil ikke! Den kommer alltid inn igjen på ett eller annet tidspunkt :)

skille

Som mange av de andre sier; kjøp brukt. Mer "økonomisk" :)
 
Veldig enig med @Zawatch. GMT II er rimligere, mer "komplikasjon" og lavere. SubC 114060 er superb.
 
Redigert av en moderator:
Det som friser aller mest er å kjøpe helt ny. Er ganske ung(16), og har tenkt å kjøpe en klokke nå og ha laaang tid framover. Er veldig sikker på at det er 116610ln jeg vil ha, har vært 1 år fram og tilbake på GMT II og sett på noen yatchmaster også, men det faller alltid tilbake på sub =D
 
Det som friser aller mest er å kjøpe helt ny. Er ganske ung(16), og har tenkt å kjøpe en klokke nå og ha laaang tid framover. Er veldig sikker på at det er 116610ln jeg vil ha, har vært 1 år fram og tilbake på GMT II og sett på noen yatchmaster også, men det faller alltid tilbake på sub =D


Da er det ikke mer å tenke på. Når det gjelder sportsmodellene til Rolex i stål, er det ikke mye å tenke på når man har lyst og cash.
Dette gjelder IKKE Omega, Zenith, IWC etc.
 
Redigert:
Jeg stemmer også for brukt.

For min del handler om det om at jeg rett og slett ikke hadde tålt tanken på hairlines på et nytt ur, selvom du før eller siden dunker klokka i en dørkarm e.l. Da er det bedre at noen har tatt den smerten før meg
 
  • Liker
Reaksjoner: Teddy91 og Mitah
Jeg stemmer også for brukt.

For min del handler om det om at jeg rett og slett ikke hadde tålt tanken på hairlines på et nytt ur, selvom du før eller siden dunker klokka i en dørkarm e.l. Da er det bedre at noen har tatt den smerten før meg

+1
 
Jeg er sikker på at du kommer til å elske 116610LN som du selv antyder og du sparer noen kr på brukt. Legg ut en WTB her på TS og kjøp av noen som har referanser å vise til. Selv liker jeg 116610 LN, men falt enda mer for 116610LV (Hulken). Den har det lille ekstra i mine øyne;) Lykke til med kjøp !
 
Redigert: