Kjøp av første automatiske klokke

Medlem
20. sep. 2010
Innlegg
4
Hei!

Har i den siste tiden vært på utkikk etter en ny klokke og har bestemt meg for å kjøpe en automatisk klokke. Egentlig har jeg forelsket meg i Sinn 556 og 656, men disse blir litt dyre i første omgang, så tenkte å gå for en Hamilton Khaki King, da jeg syns at også denne er meget pen, og koster litt mindre.

Jeg har fått inntrykk av at Hamilton skal lage gode klokker etter hva jeg har lest og at du får mye for pengene. Det som er "problemet" er at jeg ikke vet hvor jeg skal bestille klokken fra. Ettersom jeg forstår, så har de ikke noen forhandlere i Norge?

Hadde tenkt på Jurawatches da det er en forhandler som går igjen, men de har den bare med metall-lenke, noe jeg ikke syns er så pent og gjør den også mye dyrere. Denne klokken som vises hos Count Shop har den remen jeg syns er penest, men vet ikke hvordan denne forhandleren er.

Er det noen som har noen forhandlere og anbefale når det gjelder å få tak i Hamilton Khaki King med skinnrem?

Forøvrig lurer jeg på litt hvordan det blir med tanke på garanti/reparasjon om noe skulle skjer? Kan fortsatt urmakere her i Norge utføre service på den, selv om de ikke selger merket?

På forhånd takk!
 
Hei,

Velkommen!


Har selv Hamilton (3 stk) og har utelukkende positivt å komme med i den sammenheng. At man får mye for pengene er det i alle fall ingen som helst tvil om.

Kjenner ikke til King modellen, men har ingen grunn til å ikke tro at det er like bra som annet fra de - så om du liker den er det ikke så mye å stusse på.

Når det gjelder garanti, så er det jo i prinsippet uten dette når du handler på ebay med mindre du får stemplet garantikort fra selger (og sannsynligvis må den i så tilfelle returnes hvor den kom fra).
Dette hører med til risikoen ved å handle på ebay. Sparing vurderes opp mot garanti-issues. Sjansen for at noe skulle oppstå er imidlertid veldig liten, slik jeg ser det.
Har gode erfaringer med e-Bay. CountShop er nok bra greier. Har også gode erfaringer med TimeParadise, som også selger Hammy.

Service tar SwatchGroup på Kalbakken (jeg har sjekka). Dog service på en klokke i $3-400 segmentet er det vel ingen som tar likevel...

Jeg har selv denne Khaki'en (NAVY GMT). Vært min daglige beater i 3 år og den går fortsatt som ei klokke :) Veldig fornøyd med den (har satt på en Nato-stropp som du ser)

5004071242_58feddfdda_o.jpg


5004071322_013d8ccbaa_o.jpg
 
Eier en Hamilton Khaki King selv. Er veldig fornøyd med den. Du vil heller ikke få noen problem med å få noen til å fikse den, da den har et ganske vanlig urverk. Denne modellen har forøvrig akkurat blitt discontinued og vil ikke produseres mer. Men det er endel klokker igjen hos leverandører. Så det er ikke noe problem å få tak i den ny, men du bør forte deg litt.


Her er min, på blå Nato.

2zzulhg.jpg
 
Takk for gode svar, begge to! :)

Var ikke klar over at de har sluttet å produsere å klokken, så da må jeg nok raske på ja. Sitter og venter på at jeg skal få den koden fra PayPal som knytter kortet mitt til kontoen, og begynner nå å føle at det tar alt for lang tid. :(
 
Har akurat kjøpt min første Hamilton på:
http://store.brandnameonly.com/

De hadde et godt tilbud på den Jazzmasteren jeg så etter. Vil komme tilbake når den er i hus, men til nå at det vært en grei handel. De har en høy fraktpris ($110),men ble billigst pga av god pris på uret.