Kjøp av første Rolex - hvilken Bjerke?

Nå er jo Bjerke så heldige å ha merker som selger seg selv Rolex, Patek og Panerai bla.! Her står faktisk kundene på ventelister for å få kjøpe en klokke til veil. pris! Nesten umulig at det ikke kan gå bra da!

AW:)
 
WTF!!!

Når i helvete ble det et krav at man måtte ta på seg finstasen for å gå å legge igjen penger i en butikk...?
Det må du nesten spørre Bjerke om? :D

Jeg har bare positive erfaringer med den hyggelige damen som jobber i prinsensgate...
Kona var imidlertid innom i forrige uke og ble betjent av en mann, og hun følte nok at servicen ikke var helt på det nivået man kanskje skulle kunne forvente!

Det var vel det jeg også forsøkte og si, vent til damen er ledig. ;)

Nå er jo Bjerke så heldige å ha merker som selger seg selv Rolex, Patek og Panerai bla.! Her står faktisk kundene på ventelister for å få kjøpe en klokke til veil. pris! Nesten umulig at det ikke kan gå bra da!

AW:)

Er det derfor konkuranseinstinktet (les service) svikter kanskje?
 
Jeg tok turen innom Bjerke i Prinsensgate forrige lørdag. Ettersom jeg var innstilt på dårlig service må jeg si at jeg ble positivt overrasket. Dog var ikke servicen nok til at jeg spontant bestemte meg for kjøp, måtte tenke litt.

Herren som var der så ut som forventet (BI-stil) og hadde en laid back attitude, men jeg syns kunnskapsnivået var veldig bra (fordommen min ble da knust). Han tok velvillig fram flere modeller og forklarte forskjellene (bla. på gamle og nye oyster-lenken) og han kunne også mye om vintage-modellene. Det var også en dame der som engasjerte seg i mine spørsmål. Bla. forsøkte de å finne en 14060M som var inne for service ettersom de ikke hadde noen nye inne, så jeg kunne få titte på den. De hadde ingen, men jeg fikk se og føle på en GMT master med svart bezel og pleksi bare så jeg kunne få en idé om hvordan den svarte aluminiumbezelen ser ut i virkeligheten. Herren tok også mitt nummer og skal ringe meg i dag om de får inn en 14060M. Dog var det det at entusiasmen var grei, men ikke noe mer som gjorde at jeg ikke kunne bestemme meg for om jeg ville kjøpe uret der med en gang (så det var i og for seg godt at de ikke hadde det inne). Nå skal det også sies at jeg var pent kledd :) Om det ikke hadde vært min første Rolex jeg var på jakt etter (og ikke en veldig spesiell kjøpsopplevelse), så føler jeg at jeg ikke hadde hatt noe problem med å handle der.

Så, på tirsdag sendte jeg en mail rett etter kl 19 til Lervik i Haugesund med en forespørsel på 14060M. 5 minutter senere (legg merke til at butikken stenger 19) fikk jeg beskjed om at de hadde ett ur av modellene inn, de ga meg prisforslag og garanti om en god kjøpsopplevelse (dog ikke godt vær). Sendte så et par mailer til med div spm og fikk alltid svar innen 30 minutter (Bjerke har fortsatt ikke svart på mail jeg sendte for 2 uker siden). Valget ble lett og jeg tok en dagstur til Haugesund i går. Først må jeg si at bare butikken og de urene de har er verdt en tur. Mye mer ur og mye mer spennende enn det de hadde i Prinsens Gate. Og kundebehandlingen var sjokkerende bra. Tror aldri jeg har opplevd så god kundebehandling i Norge noensinne. Da jeg kom hadde de uret klart inne på "Rolex-rommet" og det ble også servert kaffe og kake. Urmakeren spurte om jeg hadde dårlig tid. Ettersom jeg absolutt ikke hadde det fikk jeg presentert en hel rekke andre klokker (mye Zenith og bla. de nye Explorerne) selv om dagens kjøp var bestemt. Fikk også mange gode historier om spennende kjøp i butikken og historien til Rolex og andre merker. Satt vel en 1,5-2 timer og pratet, og det var ikke jeg som pratet mest for å si det sånn :)

Så jeg sier også, ta turen til Haugesund om mulig. Absolutt verdt det!
 
En flott historie, Super 80! Jeg elsker god kundeservice :D Det er dessverre så sjeldent i dag, og desto hyggeligere. Det beste med Lervik er at dette ikke er unntaket, men regelen.

Det er ingen overraskelse å få god service når man møter opp et sted i pene klær og kredittkortet i hånda.
 
Høres ut som du ble godt tatt vare på:) Gratulerer med en flott klokke..!

Min samboer fikk en slik av meg og hadde det ikke vært for at lenken ikke passer meg, hadde hun neppe fått denne i fred. Lekkert!
 
Urmakeren spurte om jeg hadde dårlig tid. Ettersom jeg absolutt ikke hadde det fikk jeg presentert en hel rekke andre klokker (mye Zenith og bla. de nye Explorerne) selv om dagens kjøp var bestemt. Fikk også mange gode historier om spennende kjøp i butikken og historien til Rolex og andre merker. Satt vel en 1,5-2 timer og pratet, og det var ikke jeg som pratet mest for å si det sånn :)

Så jeg sier også, ta turen til Haugesund om mulig. Absolutt verdt det!

Akkurat min opplevelse også.
De er flinke til å ta seg tid til en skikkelig klokkeprat.:D
Jeg har selv opplevd at selv om salget er avsluttet, og det er andre kunder inne i butikken, fortsetter klokkepraten like ufortrødent.
 
Fantastisk! Godt at det er noen slike igjen i Norge.

Jeg er overrasket ovar at mange forhandlere mye heller forhandler på pris over mail enn hva Bjerke gjør ved personlig oppmøte. Nå kan det jo hende at Lervik og andre urmakre i utkant-Norge er nødt til å ta lavere fortjeneste for å i det hele tatt ha sjangs til å selge klokker til Oslofolk.

Da jeg nylig kjøpte meg en ny Sub var jeg innom Bjerke og tittet, hadde overført penger til kortkontoen og var klar til å handle, MEN Bjerke kunne ikke justere prisen en krone. Mtp. så mye tid de har brukt på meg når jeg har vært innom og tittet og tafset skulle jeg gjerne kjøpt der, men av prinsipp blir det for dumt når jeg får klokken 6000 kr billigere i en annen butikk. Jeg føler hvertfall ikke at jeg har "tatt" 6000 kr av dems tid.
 
For å gi Bjerke litt mer cred, så ringte de meg faktisk som lovet på fredag. De informerte meg om at de dessverre ikke hadde fått inn en no-date, og da jeg fortalte at jeg hadde kjøpt den i Haugesund fikk jeg bare positiv kommentar. De husket til og med at kompisen min var interessert i den nye Exploreren og fortalte at den hadde kommet inn, så om vi var interesserte i å ta en tur og titte, så var det bare å komme.

Fortsatt ingenting i forhold til Haugesund, men ble positivt overrasket av at de ringte opp. Er sjelden jeg opplever det fra butikker nå om dagen.
 
Fantastisk! Godt at det er noen slike igjen i Norge.

Jeg er overrasket ovar at mange forhandlere mye heller forhandler på pris over mail enn hva Bjerke gjør ved personlig oppmøte. Nå kan det jo hende at Lervik og andre urmakre i utkant-Norge er nødt til å ta lavere fortjeneste for å i det hele tatt ha sjangs til å selge klokker til Oslofolk.

Da jeg nylig kjøpte meg en ny Sub var jeg innom Bjerke og tittet, hadde overført penger til kortkontoen og var klar til å handle, MEN Bjerke kunne ikke justere prisen en krone. Mtp. så mye tid de har brukt på meg når jeg har vært innom og tittet og tafset skulle jeg gjerne kjøpt der, men av prinsipp blir det for dumt når jeg får klokken 6000 kr billigere i en annen butikk. Jeg føler hvertfall ikke at jeg har "tatt" 6000 kr av dems tid.
Nå bør det vel, til Bjerkes forsvar, nevnes at det er en del dyrere å drive butikk på f.eks Karl Johan enn i f.eks Haugesund ...
 
Det kommer vel an på om de eier, eller leier, lokalene?

Og skal vi ta med det store bildet i forhold til kundemasse etc er det ikke sikkert det er AD'ene i storbyene som har det tøffest totalt sett..

Men, jeg driver ikke butikk.. Hverken i byen eller på landet, så det blir synsing for meg.
 
Tror neppe de eier lokalene, det gjør sikkert Thon. Husleie i Karl Johan lett 100000-200000 Kr i mnd!
 
Ville bare ligge til at jeg syntes det er meget god service på Bjerke i Bergen, men når jeg var innom Lervik i Haugesund en liten tur i går tror jeg nok at mitt neste ur blir handlet der. Fantastiske mennesker der....