Kjøp av første Rolex

Medlem
28. april 2013
Sted
Oslo
Hei !

Jeg tenkte å kjøpe min første Rolex og har sikklet på Rolex yacht master II den med gull i midten og blå skive.
Det jeg lurer på er hvor det er billigst å kjøpe en slik brukt ? Jeg har sett at de ligger på ca 190.000 nye og ca 120.000
brukt på finn.no , Hvis jeg kjøper via fin så har jeg sagt til meg selv at jeg kun kjøper dette hvis man sammen med selger kan dra til bjerke for å få den verifisert at den virkelig er ekte, kan tenke meg at det florerer med falske klokker av dyrere type

Alle råd og tipps tas imot med takk

Nytt ? brukt ? klokke Jon ;)
Skal høre med han , men for min del er det ikke noe problem å ta turen til bahamas eller usa for å hente en klokke på ta den på armen hjem hvis det er langt billigere.

Redigert:
I see.. Er vell kanskje ppp teoremet som slår inn.. Mao at luxus varer koster ca det samme uansett hvor du er i verden.

Har sendt han du sendte link til en mail så får vi se =)
Syntes det er kanskje den fineste Rolex klokka.

Hehe, lykke til med å dra kort(ene) på en slik sum, da har du fort en baksmell som svir langt over nypris. Vi diskuterer uansett ikke lovbrudd på forumet her :p

Det er forresten en flott klokke, lykke til med letingen og velkommen. Letingen etter ur er en fantastisk tid, alltid gøy :D

Når man er innpå det....

Jeg har prøvd å tenke feller å senarior som kan gå galt.. Hva er de typiske tingene man må se etter ( foruten at den faktiske er ekte )

De lenkene til rolex som er i gull eller delvis gull, er det masivt gull ?

Det er massivt gull, men i gull/stål modellene veier ikke gullet mye. Jeg ville ikke spekulere i gullprisene på en Rolexklokke i stål/gull. Ren stålklokke holder seg bedre i pris.

Driter du i økonomi, glem hva jeg sa :D

Velkommen fra meg også :D Og lykke til med kjøp. Jeg ville nok også sendt en mail til Mogens her inne og hørt hva han kan oppdrive.

hei !

Ser ikke etter helgull ( synts det er litt harry, hvit gull derimot er pent )
Jeg ser etter den med gull i midten av lengen da jeg syntes det er den peneste modellen ( gult / rose ) .. Jeg kommer nok ikke til ( håper jeg ) å kjøpe mange dyre klokker så når jeg først skal kjøpe en så tar jeg sikte på en klokke som jeg kan ha livet ut ( kanskje )

Driver du med seiling? I så fall er jo 10min nedtellingsfunkjsonen overkul. Om ikke så tar den seg i det minste pent ut på skiven. Klokken er absolutt vakker!

Hehe nei jeg driver ikke med seiling , jeg jobber i bank ,)

Ser ut som det kanskje blir denne klokken , skal se om jeg får avtalt møte med selger neste uke eller uken etter hvor vi tar en tur til bjerke for verifisering. Gleder meg som en unge =)

Har du prøvd klokka på? Den er stor! Glir ikke veldig lett under mansjettknappene. Om den i det hele tatt kommer under noensomhelst skjorte.

Modellen er kul, men selv ville jeg ventet til stålmodellen kommer, innmari fin og fremdeles en luksuriøs klokke med en nypris på ca 130'.

den er en riktigt gris på handleden altså, men läcker :)

Personlig ville jeg også ventet på stålmodellen, men hvis det er TT du vil ha er det ikke noe gærnt med det!

Men hvis du skal bruke såpass på en klokke er det verdt det å legge pengene i det for å få den verifisert, kjøpe fra riktig person, e.l.