Går med planer om å kjøpe meg en veteran som sommerbil. Koseturer i helgene og muligens noen langturer på festivaler og lingnende. Har kommet inn i en blindgate i forhold til hva jeg er ute etter. I begynnelsen så var jeg helt klar på at jeg ville ha en Mercedes coupe fra 70 tallet, enten 230ce eller 280ce og var og prøvekjørte noen eksemplarer og fant ut at motormessig så hadde det ikke så mye å si annet enn at gromlyden manglet på 230. Deretter begynte jeg å se på BMW 5 serie fra 70 tallet 2,8 cs,630 MINI og prøvekjørte til og med en Rover 3500, som jeg småforelsket meg i pga dens særegne britiskhet. Jeg trenger ikke noe prakteksemplar, men mekanisk bør den være bra, samt nogenlunde fri for rust. Det jeg lurer på er hvilke som utgjør det mest praktiske eierskapsmessig i forhold til driftsikkerhet, deletilgang og lignenede for en bil som kommer til å stå lagret halve året. Deletilgang og sånt er jo også viktig å tenke på. Noen som har erfaring og tips til en tapt sjel? Tar også mot tips på andre merker og modeller jeg burde se på.
-Vegard
-Vegard