Kjøp av ny klokke.. Selge gammel?

Medlem
27. des. 2011
Sted
Kolbotn
Hei,

Hvilke erfaringer har dere med kjøp av Breitling fra ebay? Noen punkter man bør være oppmerksom på for å unngå kopier?

Vurderer også å selge min Georg Jensen Chronograph. En fantastisk flott og sjelden klokke. Noen som vet hva den kan verdt?

Georg Jensen Chronograph:

G3575222-2.jpg

G3575222-6.jpg

Hei og velkommen til forumet!
Jeg ville forsøkt å unngå ebay, og heller kjøpt gjennom "safe sellers" her eller på internasjonale klokkenettsteder. Da er dine sjanser for å unngå å bli skuffet vesentligstørre.

Søk litt rundt på forumet og du skal finne :)

Aner ikke hva Georg Jensen klokken din er verd, men jeg vil anta at verditapet sml med nyprisen vil være betydelig. Klokken er pen den, men merket er i horologisk sammenheng relativt ukjent, ikke inhouse urverk osv. Hva er nypris/det du betalte? Jeg er redd du max kan håpe på ca 50% av innkjøpsverdi tilbake, om det da ikke skulle finnes et marked for disse urene som jeg ikke kjenner til.

Lykke til :D

Gjør man litt research på selger og er tålmodig kan Ebay være greit, men det gjelder å holde impulskontrollen på et fornuftig nivå..... Ellers er det jo en del Breitling til salgs rett som det er her på forumet og på Finn.no.

Georg Jensen-chronoen har i mitt hode en antatt salgspris et sted mellom 7 og 12000 kr. Det er pene ur med et godt, anerkjent kvalitetsverk i, men neppe veldig etterspurt. Merket er ikke veldig kjent eller utbredt, og det kan vise seg tungsolgt hjemme i Norge. Servicehistorikk, boks/papirer og generell tilstand vil også påvirke prisen noe.

Ja, tror nok Jensen-klokken din har høyere bruksverdi enn salgsverdi for deg. Den vil vel passe bedre som dressklokke enn en Breitling også, tror jeg..

Skal du kjøpe Breitling på nett, ville jeg nok forsøkt å holde meg i Norge (Finn/TS), slik at man skal være mest mulig sikker på at klokken er ekte vare, og at man ikke blir lurt, ved at man kan møte selger, kikke på uret, og få godfølelsen. Breitling er et merke som piratkopieres i stor stil, og mange av kopiene er meget gode og vanskelige å skille fra ekte klokker på bilder. Skal man legge mye penger i klokke, er det IMO verdt å legge i en ekstra slant for å få godfølelsen og vissheten om at man har fått ekte vare.

Lykke til!

Har selv prøvd denne klokken (eller hvertall en som er veldig lik. Mogens?), og den selger nok dessverre ikke så fort pga merke, men det er en veldig lekker klokke.

Lykke til