Kjøp av Omega Aqua terra 36mm

Medlem
8. juni 2012
Sted
Engavågen
Skal kjøpe drømme klokken min nå å er ferdig forhandlet med selger, som skal sende klokken i morgen.
Men jeg blir lit usikker på den.
For det første er ikke 16000,- for en aqua terra cal 2500 veldig billig?
Kan aldri huske å ha sett disse i nærheten av den prisen.
En annen ting jeg lurer lit på er at ifølge selger er klokken fra 2013, å etter det jeg finer ut sluttet de å produsere 36mm varianten for mange år siden.

Det er mulig jeg er lit paranoid akkurat nå siden jeg har så ekstremt lyst på denne klokken, å vil ikke kjøpe katta i sekken.

Setter stor pris på innspill før jeg kjøper den i morgen. :)

Det er denne det er snakk om.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96507124&ref=conversation&fks=96507124

Jeg skal ikke råde deg til det ene eller andre, men for min del ser det veldig ryddig ut. Selger fremstår med fullt navn(som du sikkert har sjekket), masse gode bilder, og sammen med at det mangler et par ledd og at det ikke er den mest kurante størrelsen(36mm er dessverre ikke for alle), tror jeg det er en kosher deal.

Jeg kan heller ikke se at det bør ringe noen varselbjeller på denne, og heller ikke prisen vekker oppsikt hos meg. Jeg solgte selv en tilsvarende modell (i 39mm) for et par tusenlapper billigere for rundt tre år siden. Hvis du bruker betalingsløsinga til Finn, har du som kjøper lite å frykte.

Prøvde selv denne klokka, men lot den gå grunnet litt for liten for meg. Virket ikke som om noe som helst var off, og selger var virkelig GG! Kjør på

Hei, og gratulerer! Jeg satt også og så på denne i går og tenkte det samme som deg. legg gjerne inn bilde her når du får den, hadde ikke du tatt den hadde nok jeg slått til:)

Etter hva jeg kan finne ut om serienr 818***** på klokken er den fra 2007 2008 hvis ikke jeg har misforstått noe, så jeg er lit i tvil om hvorfor det står skrevet 2013 på garanti kortet. Kan klokken være solgt i 2013 men laget i 2007?

Den har gått +- 0 sek siste døgnet så nøyaktigheten er ingenting å si på.
Den er også veldig pent brukt. Har eid klokker som bare var noen uker gamle med mer slitasje en denne.

Redigert:
Etter hva jeg kan finne ut om serienr 818***** på klokken er den fra 2007 2008 hvis ikke jeg har misforstått noe, så jeg er lit i tvil om hvorfor det står skrevet 2013 på garanti kortet. Kan klokken være solgt i 2013 men laget i 2007?

Så absolutt.
Den kan fint ha ligget hos AD i flere år før den ble solgt.
Hvis serienummer på klokken stemmer med serienummer på sertifikat er nok alt som det skal.

Så absolutt.
Den kan fint ha ligget hos AD i flere år før den ble solgt.
Hvis serienummer på klokken stemmer med serienummer på sertifikat er nok alt som det skal.

Det var godt å høre. Serienr på kortet stemmer med det som står på klokka.
Den må være kjøpt i japan, siden det er et klistermerke med kun japansk skrift på kortet.

Var å skulle få takst på klokken for å forsikre den. Men det fikk jeg ikke uten toll papirer, siden den var kjøpt i utlandet.
Er det noe som helst håp å få tak i toll papirer? Frykter jeg må bruke den uten forsikring evt bare selge den igjen :(

Var å skulle få takst på klokken for å forsikre den. Men det fikk jeg ikke uten toll papirer, siden den var kjøpt i utlandet.
Er det noe som helst håp å få tak i toll papirer? Frykter jeg må bruke den uten forsikring evt bare selge den igjen :(
Gå til et mindre firkantet selskap og hør der.

Gratulerer med drømmeklokken! Ikke selg den pga en enkelt urmaker.

Oslo Ur-service. Bare send en mail eller ta kontakt via Facebook i forveien og sjekk at det går.
Koster 500-700kr for takst. 300kr tur/retur med Norgespakken.

Etter du har fått takst og tatt kontakt med forsikringsselskap kan du sammenligne tilbudet du har fått med hva andre betaler.

Men om så jeg får verdi vurdering å forsikret klokken. Så ser det ut som de fleste krever bevis på betalt mva, når det skulle skje noe. Har lest betingelsene på mange verdiforsikringer. Jeg trodde jo at å forsikre en klokke skulle være null problem, siden de kaster forsikring etter folk

Kommer nok til å legge klokken ut for salg igjen. Kan på ingen måte forsvare å gå rundt på jobb å i fritiden med en klokke i denne pris klassen uten forsikring. Men lesson learned :p
Neste gang skal jeg ha en kjøpt i norge eller med toll papirer.

Høres noe forhastet ut, en verditakst/-vurdering fra en annen urmaker sammen med dokumentasjon på bruktkjøpet holder i massevis i forbindelse med forsikring.

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Et par underlige selvhøytideligheter rundt klokker som kommer godt fram her. Det første er tanken om å forsikre en såpass rimelig klokke. Det andre er urmakere og forsikringsselskap som behandler ur som noe viktigere enn andre gjenstander.

Kanskje det er noe jeg ikke skjønner.

Jeg forsikret en samling med moderne gjenstander langt mer verdt enn klokkene mine, og ingen spurte meg om jeg hadde smuglet eller stjålet noe. Og jeg er sikker på at OP eier gjenstander langt mer verdt enn en 2600 Aqua Terra som ikke er verken verdivurdert eller forsikret.

• Liker
Reaksjoner: fredskijj