Kjøp av Omega Aqua terra 36mm

Je
Det kommer vel helt an på øyet som ser? Rimelig for deg, er gjerne en stor investering for andre.

Unødvendig kommentar.
Syns ikke den var unødvendig. En forsikrer ikke sofaen, tven, pcen, dressen, undertøy, tallerker. Alt dette går inn under innbo. Det samme gjør et ur til 16k.

Je

Syns ikke den var unødvendig. En forsikrer ikke sofaen, tven, pcen, dressen, undertøy, tallerker. Alt dette går inn under innbo. Det samme gjør et ur til 16k.
Det er vel begrenset oppad til 10k for enkeltgjenstander? I hvert fall på reise er det slik, og jeg tviler på at innboforsikring gjelder om man reiser til utlandet?

@Preacher
Har du en duganes innboforsikring med "uflaksdekning" (gjerne type ekstra/pluss-dekning), så dekker denne enkeltgjenstander opp til en vilkårsbestemt beløpsgrense. Denne varierer selvsagt fra selskap til selskap, men pleier å ligge mellom 20-30k. Den dekker da enkeltgjenstander som er "midlertidig utenfor hjemmet", innenfor norden, og tar skadetyper som uhell, skadeverk forvoldet av andre og tyveri. Man betaler da selvsagt en vilkårsbestemt egenandel ved bruk av dekning.

Skal man utenfor norden, er det da reiseforsikringen som gjelder. Denne dekker typisk ikke skade man selv påfører klokka, men tar skade som andre påfører og tyveri. Reiseforsikringen kan også overlappe i norden.

På bakrgrunn av overnevnte, forsikrer jeg aldri klokker til under 20k med verdigjenstand, da de er dekket av innbo/reise :)

Redigert:
Jeg har blitt enig med meg selv at skal jeg ha en klokke i denne prisklassen så skal den forsikres som verdigjenstand. Noe som var hele planen med at jeg kjøpte den. Det er ikke drømmklokken hvis jeg ikke kan bruke den som hverdags beater, uten å tenke noe mere over det. Å ja 16000,- syns jeg er for mye å gå med på armen uten forsikring. Har en ganske utsatt jobb, så en klokke kan lett få seg en trøkk hvis man ikke er oppmerksom. Syns 36mm ble litt i minste laget også. Jeg vet ikke hva det er med denne klokken men vanligvis liker jeg klokker under 39mm, men denne syns jeg ble i minste laget. Skal lage salgs/bytte tråd når jeg får tid.

Redigert: