@ kabbern:
Jeg har erfaring med Steinhart sin pilotchrono, og synes det er mye value å hente. Men som nevnt tidligere kan det virke som de har litt problemer med kvalitetssikringen. Den jeg fikk hadde et lite hakk på innsiden av glasset. Men servicen er upåklagelig! De spurte om jeg ville sende klokken i retur på deres regning, eller om de skulle sende et nytt glass til meg å betale for evt. kostnader for et glassbytte hos min lokale urmaker
Har også hatt en Débaufré piloutur, og var av samme kvalitet som Steinhart (du kjenner kanskje til historien mellom D & S?). Débaufré har en flott limitert (sluttsolgt for lenge siden) serie som heter Wings Of Gold. Tror faktisk det ligger en slik sak for salg her på forumet. Skal du kjøpe nytt, så vil jeg foretrekke Steinhart over Débaufré pga status og drift i selskapet. Débaufré har fått ny leder/ceo, og design teamet gikk til Steinhart. Man kan også se hvilken retning Débaufré har tatt etter Steinhart forlot dem. Litt tragikomisk.
Om det ikke er krise å ha et mindre piloutur, så vil jeg anbefale Stowa. Kvaliteten der er helt vanvittig i forhold til pris. Ulempen er den lange leveringstiden. Men den som venter på noe godt etc...
Lykke til med beslutningen. Håper du poster bilder av klokken når den ankommer :grin:
@ UJU:
Hvordan er lærremmene på Stowa flieger? Samme pulje som OEM remmen på MO?
Jeg er inne på hjemmesiden deres fra tid til annen, har t.o.m. vært så langt at jeg har lagt uret i handlekurven for så å komme til fornuft å sagt til meg selv at "jeg trenger jo strengt tatt ikke et pilotur
Denne tråden har vekket følelsene mine igjen for Stowa pilotur (ja, det skal ikke mer til).
På neste GTG må du ta med dette uret