Kjøp av Rolex hos Time Watches, Oslo

Liker folk som MÅ ha siste ordet @harper .

Vi er i stor grad enige om alt i din "begrunnelse" - som jeg mener er din "mening" - bortsett fra at du mener at klokker med bakgrunn i gråmarked får lavere pris ved resalg. Jeg "tror" det er tullball.

Hvis du mener å ha dokumentasjon på det, så henvis meg gjerne. Så forandrer jeg glatt mening.

Hvis du nå henviser meg til facebook forumet ved navn vi ikke nevner, så skjer det så mye rart der inne at de nok ikke er representative når det kommer til å være prisdrivende. Hvis du legger ved dokumentasjon fra Finn eller TS, så er det fint. Dette er seriøse fora med interesserte klokkefolk, og ikke opportunister og kverulanter som i formuet vi ikke nevner ved navn.

Selv har jeg kjøpt og solgt klokker over flere år uten engang å ha fått spørsmål om gråmarked. Derav skepsisen til ditt synspunkt på dette.

Siste ord: Alltid kjekt! Men av og til for kjekt. Jeg tar den.
Nå får det være, selv om jeg svarer (nok en gang).

Vi kan opplagt legge diskusjonen død. Begrunnelse er en ting. Dokumentasjon er klassen over. Vi diskuterer et tema som er svært vanskelig å dokumentere. I hovedsak fordi faktiske salgspriser i bruktmarkedet er utilgjengelige. Vi kjenner utbudet og prisforlangende, men ikke fasiten. Bare som presisjon: FB er ikke mitt grunnlag. Min reasearch på området dreier seg om TS, Finn og Chr24.

Konklusjonen er at jeg opprettholder min vurdering, men aksepterer din. Så får vi la dem som leser dette trekke sin.

Takk @Ralph for seriøs tilbakemelding:).

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ralph
Noen som forøvrig vet ca. pris på å forsikre en klokke til rundt 100k?

Mener jeg betaler en litt (i overkant egentlig) drøy tusenlapp for en Sub til 75, så kanskje i størrelsesorden 1500..? Har gjensidige med fordelsavtale, men hvis noen har bedre tips så er jeg godt åpen for å bytte!

• Liker
Reaksjoner: Cho