Kjøp av Seiko SARB017

Medlem
30. april 2012
Innlegg
132
Sted
Trondheim
Hepp!
Tenker å kjøpe denne men litt usikker fra hvor.

Ser c--f har solgt en slik for en liten stund siden til ca. 4200,-
http://www.tidssonen.no/forum/kj%F8p-og-salg-9/solgt-seiko-sarb017-alpinist-15552/

Er prisen der pga skinnremmen?

SeiyaJapan selger den til $473. Her står det Max wrist size 18.5cm. Vil mitt 19,5 by på problemer?
SeiyaJapan | Grand Seiko | G-Shock | Seiko Spirit | Prospex | Marinemaster | Citizen | SEIKO Automatic Alpinist SARB017

Creation selger den til $567.
Seiko SARB017- Seiko Automatic Alpinist Watch SARB017

Hvor bør man kjøpe og er det forskjeller ute å går?
 
Både Seiya og CreationWatches er kjente for å være bombesikre steder å kjøpe klokker fra.

Så vidt jeg har fått med meg får originalremmen til Seiko Alpinist lite hederlig omtale. Og hvis den maks fungerer til 18,5cm håndledd er den kort også. Hvis du tar prisen til Seiya, ganger med 1.25, og slenger på prisen for en slik Di-modell alligator så havner du vel på rundt 4,5k.

Ut fra dette må en nesten vurdere selv om prisen til c-f var grei eller ikke, for min del har jeg ofte såpass behov for instant gratification at lokal tilgjengelighet teller positivt :)

Jeg mangler for øvrig personlig erfaring med både butikkene, klokken og c-f, sånn for ordens skyld :)
 
Hei.

Alpinisten ble solgt med di-modell remmen(derav prisen, men den fremhever klokken betraktelig). Klokken var "spotless", kun brukt noen timer.


Remmen som følger med holder på ingen måte samme standard som klokken. Etter min mening er det en "plastrem" av verste sort. Så dersom du går med kjøpsplaner bør du uansett kjøpe de en rem til.

Tror forøvrig ikke du vil få noe problem med lengden på remmen utifra håndleddet ditt, det eneste er at de 38mm kan virke litt smått. -men det er smak og behag :)
 
Chino har den til 458 dollar. Jeg har handlet fra dem, og det var tipp-topp service. Tre dager fra Japan til meg.

SARB017

Edit:
Og Shoppinginjapan.net har den til 455 dollar. http://www.shoppinginjapan.net/sarb017

Jeg har nylig bestilt en SARB fra dem selv, og statusoppdateringene kommer promte (Nå er den "Awaiting pickup"). Det ser jo lovende ut... De har MANGE gode tilbakemeldinger på Ebay, så jeg regner med at det går greit.

Todda
 
Redigert:
Hei.

Alpinisten ble solgt med di-modell remmen(derav prisen, men den fremhever klokken betraktelig). Klokken var "spotless", kun brukt noen timer.


Remmen som følger med holder på ingen måte samme standard som klokken. Etter min mening er det en "plastrem" av verste sort. Så dersom du går med kjøpsplaner bør du uansett kjøpe de en rem til.

Tror forøvrig ikke du vil få noe problem med lengden på remmen utifra håndleddet ditt, det eneste er at de 38mm kan virke litt smått. -men det er smak og behag :)

Ja.. Regna med det var pga remmen at prisen var slik. Det eneste jeg er "skuffet" over med klokka er størrelsen. Har dog verken prøvd den eller sett den liv.

Vet du om denne klokka kommer bare i én utgave?