Kjøp av ufortollet klokke

Haha. Nå handler vel de fleste av sitatene til @Hammerfjord om spørsmål om skatter og avgifter er bra, noe som ikke er relevant i forhold til mitt innlegg.

"Haha." ....???

Vel, det handler om trådstarteren sitt spørsmål om å betale skatt eller ikke for å unngå å bli en "medskyldig kriminell" og også din egen uttalelse : du liker å presentere deg selv som noen som er glad i å betale moms over skatt.
Altså kommentaret ditt "jeg er en raring med hang til lover og regler og sånn :)" er tydelig nok i diskusjonen om moms.

Følger du tråden og det du skrev eller sover du i timen?

Og hvorfor trenger jeg å ta alt opp for å få deg til å forstå? Utrolig...

klokke.png

Jeg ville i hvertfall styrt unna en klokke jeg visste ikke var tatt inn i landet på lovelig vis.

Er klokken priset 25% prosent lavere i forhold til tilsvarende?

@allak Detfår en vel håpe , ellers er jo det ikkje noke poeng i å ta diskusjonen.

Har skatt/toll noke register for slike varer ? Er der en mulighet for angrande syndera å betale mva uten å risikere et stort forelegg ? Mest sannsynlig ikkje , så då blir det vel opp til egen samvittighet då om en kan leve med en sterkt rabattert Rolex :)

@Blodstrupmoen , ja en kunne jo tro det, men jeg har mine sterke tvil på om en får en Rolex til sterkt rabattert priso_O

Sett flere modeller på finn, hvor dette med moms er formulert veldig rundt, men prisen er derimot like høy som tilsvarende modeller som er tatt inn i landet etter boka. Så om en først skal rokke ved sin egen samvittigheten bør det jaggu være en stor gulerot i enden av tunnelen.;)

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
"Haha." ....???

Vel, det handler om trådstarteren sitt spørsmål om å betale skatt eller ikke for å unngå å bli en "medskyldig kriminell" og også din egen uttalelse : du liker å presentere deg selv som noen som er glad i å betale moms over skatt.
Altså kommentaret ditt "jeg er en raring med hang til lover og regler og sånn :)" er tydelig nok i diskusjonen om moms.

Følger du tråden og det du skrev eller sover du i timen?

Og hvorfor trenger jeg å ta alt opp for å få deg til å forstå? Utrolig...

Vis vedlegg 145355

Hei @Hammerfjord

Jeg hverken skrev eller mente å gi uttrykk for at jeg er spesielt «glad i å betale moms over skatt». Det jeg mente å få frem er at jeg er en av flertallet som liker å følge de lovene og reglene vi har i vårt demokrati. Her er begrepet demokrati et stikkord. Jeg tror ikke jeg ville følt det samme dersom jeg levde et sted der den «lovgivende forsamling» ikke var folkevalgt.

Du trenger ikke «ta opp alt for å få meg til å forstå». Men ut i fra en mengde andre tråder du har startet og deltatt i ser det ikke ut som om du har noe som helst problemer med å gi uttrykk for det du mener. Gjerne i en litt konfronterende tone. Og gjerne lenge.

Det forrige avsnittet er skrevet i en litt spøkefull tone. Og litt på alvor ;)

Redigert:
Hei @Hammerfjord

Jeg hverken skrev eller mente å gi uttrykk for at jeg er spesielt «glad i å betale moms over skatt». Det jeg mente å få frem er at jeg er en av flertallet som liker å følge de lovene og reglene vi har i vårt demokrati. Her er begrepet demokrati et stikkord. Jeg tror ikke jeg ville følt det samme dersom jeg levde et sted der den «lovgivende forsamling» ikke var folkevalgt.

Du trenger ikke «ta opp alt for å få meg til å forstå». Men ut i fra en mengde andre tråder du har startet og deltatt i ser det ikke ut som om du har noe som helst problemer med å gi uttrykk for det du mener. Gjerne i en litt konfronterende tone. Og gjerne lenge.

Det forrige avsnittet er skrevet i en litt spøkefull tone. Og litt på alvor ;)

Ja, det er sant. Jeg følger ikke Janteloven og har mange meninger.
Og er nok glad for det.

Vi har IKKE et ekte direkte demokratisk system hvor lederne vi velger BARE kan skifte vårt økonomiske/ sosiale/ politiske landskap med folkets tillatelse gjennom refenrendums prossesser som for eks. i Sveits.

Det betyr at skattene skal vokse til det blir revolter.
Som i Frankrike og andre plasser som har et Republikk system.

Da får vi se hvor langt går smertegrensen deres angående "lovene og reglene" i fremtiden.
Fordi ingenting i historiebøkene viser på at levestandarden øker med slike politiske systemer.
Tvert imot.

Vesten har nøye fulgt opp og brukt John Maynard Keynes økonomiske teorier for over 80 år nå.
Det handler mye om at staten manipulerer økonomien.
Det burde du studere...

quote-fascism-entirely-agrees-with-mr-maynard-keynes-.jpg

Lurer på om staten manipulerer Rolex prisene også ? :eek::confused:

Eg ventet berre på neste dokumentar på History channel om Aliens og Hitler som driver prispress på Rolex sportsmodeller , sjølvsagt overvåka av cia og nsa .

Når det gjelder caset rundt klokkekjøp så tenker eg at uten seriøs rabatt so hadde eg sett på ei anna klokke . So kan en Eventuelt ta den med ei runde ut av landet og sørge for tollklarering ved innførsel igjen :)

Det er jo et spørsmål kor mange ledd på eier kjeden en skal gå før dette ikkje er et problem lenger også.