Kjøp av Vintage Rolex

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo, jeg lurer på å kjøpe meg min første Rolex. Jeg er veldig interessert i Rolex modellene fra siste halvdel av 50-tallet med sort urskive.

Hvor mye ligger prisen på disse? Noen som har dem og har erfaring med disse? Får man kjøpt dem under 10 000 NOK?

Liker veldig Rolex Oysterdate Precision og Speedking

$_57.JPG
 
Hvis du skal ha en orginal med orginal lenke, vil jeg tro du må opp i pris. Uansett så er fasit - les deg opp på hva som er orginalt og kjøp fra en troverdig selger. Fallgrubene på vintage er mange og uten kompetanse må du kjøpe selger - og ikke ur. Foreslår du tar kontakt med Braanaas her på TS, han har mange fine gamle ur og er en 100% solid selger.
Tom
 
Jeg kjøpte nettopp en vintage 1601.

Oysterdate og Air-king vil du nok kunne få til rundt 10k fra utlandet, men husk å regne norsk moms osv. Sjekk watchrecon og watchdealseeker, som begge søker igjennom salgsdelene på forumer. Ellers er finn og blocket.se OK.

Ellers er også eBay en mulighet, men her er det lett å bli lurt.

Husk også at både oysterdate og air-king er 34mm uten krone. Kan være du syns det er lite etter dagens standard
 
Jeg kjøpte nettopp en vintage 1601.

Oysterdate og Air-king vil du nok kunne få til rundt 10k fra utlandet, men husk å regne norsk moms osv. Sjekk watchrecon og watchdealseeker, som begge søker igjennom salgsdelene på forumer. Ellers er finn og blocket.se OK.

Ellers er også eBay en mulighet, men her er det lett å bli lurt.

Husk også at både oysterdate og air-king er 34mm uten krone. Kan være du syns det er lite etter dagens standard

Hallo, tusen takk for svar fra dere begge to! Vel, når det gjelder størrelse så er 34mm greit, jeg har smale armer. Jeg vil ikke ha noe som er under det i allefall.
 
Jeg kjøpte i fjor en Precision 6426 med oysterlenke uten noe strekk av en gammel traver her på sonen for godt under 10! Tror dog jeg var ganske heldig med pris.
 
Har sagt det før og sier det igjen. Hvis det er oysterkassen som frister er jo også Tudor et alternativ.
Denne er fra 1958, her får du automatikkverk (Rolex 391) "Honeycomb dial" og "roulette date" for en gunstig penge.

CIMG6164_zps8850c91f.jpg
 
Har sagt det før og sier det igjen. Hvis det er oysterkassen som frister er jo også Tudor et alternativ.
Denne er fra 1958, her får du automatikkverk (Rolex 391) "Honeycomb dial" og "roulette date" for en gunstig penge.

CIMG6164_zps8850c91f.jpg



WOW! Den var veldig fin, likte veldig urskiva. Kan jeg spørre? Hvor mye ga du for en slik en?
 
Redigert:
WOW! Den var veldig fin, likte veldig urskiva. Kan jeg spørre? Hvor mye ga du for en slik en?

Denne kjøpte jeg for å bruke som deleklokke til en annen klokke jeg har, men jeg har ikke klart og få meg til å slakte den.......ennå:mrgreen: Forvent å betale 3500,- til 5000,- men prisene er stadig på vei oppover.
 
Denne kjøpte jeg for å bruke som deleklokke til en annen klokke jeg har, men jeg har ikke klart og få meg til å slakte den.......ennå:mrgreen: Forvent å betale 3500,- til 5000,- men prisene er stadig på vei oppover.

Si i fra til meg hvis du er interessert i å selge den.
 
Si i fra til meg hvis du er interessert i å selge den.

will do:) Men den er fremdeles ganske lett og oppdrive. Ref nummeret er 7909 om jeg ikke husker feil.

Jeg hadde også denne i samlingen før jeg bestemte meg for å kutte ned litt på 34mm beholdningen.

IMG_2847b_zps1b5692a5.jpg


Denne husker jeg ikke ref nummer på i farten, men den var fra tidlig 60`tall. 34mm er gøy...

IMG_3564_zpsa7ab4cb6.jpg
 
will do:) Men den er fremdeles ganske lett og oppdrive. Ref nummeret er 7909 om jeg ikke husker feil.

Jeg hadde også denne i samlingen før jeg bestemte meg for å kutte ned litt på 34mm beholdningen.

IMG_2847b_zps1b5692a5.jpg


Denne husker jeg ikke ref nummer på i farten, men den var fra tidlig 60`tall. 34mm er gøy...

IMG_3564_zpsa7ab4cb6.jpg

Flott :) Jeg veldig interessert i den Tudor'en. Vær så snill å ikke lag deleklokke av den! Fin samling du hadde der, helt enig der :)