Kjøp av vintage Seamaster

Medlem
21. april 2012
Innlegg
96
Sted
Oslo
Hei!

Har solgt klokken min, og må ha noe nytt på armen!

Vurderer en Semaster vintage, og ser følgende på Finn:

Omega 14k GF Automatic Seamaster De Ville Calendar 1972 - Mad
Omega Seamaster Calendar helt original - 1960 - FINN Torget
Omega Automatic Seamaster Calendar - 1958 - FINN Torget
Omega 14k Rose Gull Automatic Seamaster - ca. 1950-51 - FINN

Kjenner jeg har mest lyst på nr 1 eller 4, men har veldig dårlig peiling. Derfor sjekker jeg litt her først...

Virker alle disse klokkene å være "lovlig" restaurert, at de kan kalles genuine modeller?

Hva bør prisen ligge på? Er de noenlunde fair priset?

Hva kreves av vedlikehold?
 
Redigert:
Jeg gjør her intet annet enn reposter, men her er en tråd på selgeren:
http://www.tidssonen.no/forum/sikker-handel-25/jim-p%E5-finn-no-10354/

En annen tråd med nevnte Jim fikk fort ganske uhyggelig tone:
http://www.tidssonen.no/forum/sikker-handel-25/erfaring-med-omega-selger-11871/?t-11871.html=

Skille:

En nylig og ordentlig restaurert vintageklokke trenger ikke service noe oftere enn en vanlig nyere klokke ville jeg sagt.
La den gå en fire fem år og ta service på den når den begynner å miste/vinne inntil en minutt eller mer per dag (eller tidligere - litt avhengig av hvor godt/dårlig den gikk når den var nyservet)
 
Ikke spesielt betryggende det som er å lese om selgeren... Tror jeg får lete litt videre...

Jeg har veldig god erfaring med selgeren! Kjøpte en svart Seamaster, kal. 565 fra 1969, og den sjekket ut på alle punkter. Han var til og med så ærlig å si at skiva var re-dialed. :) I mitt tilfelle kjøpte jeg for en kompis og han hadde ikke noe i mot det. Men han driver butikk, ingen tvil om det.

Prisene er ikke så ueffne tatt i betraktning av at du må kjøpe disse eksempelvis i USA for USD 700-1000 og momse dem inn.

Disse Seamasterne fra 60 og tidlig 70-tall kan være litt vanskelig å orientere seg i. Du kan kanskje finne noe nyttig info i denne artikkelen på bloggen min.
 
Denne var jo ganske lekker: Omega Seamaster De Ville 165020 SC ON HOLD til salgs for kr*10,320 fra en Trusted Seller på Chrono24


Ser at den er reservert, men får se hva som skjer. Hvordan anser dere prisen å være?

Artig! Jeg har også handlet av Rob hos Amsterdam Vintage Watches. De er litt dyrere enn hvis du kjøpte privat eller eBay, men de gir ypperlig service og har ett års garanti på klokkene de selger. Jeg fikk problemer med min SM300, sendte den ned og fikk ny full service på garantien inkl. trykktesting ned til 100 meter (!)

Forøvrig en griselekker DeVille det der, og kaliberet (552) er steinbra. Jeg synes prisen er grei. Kunne kanskje ha vært litt lavere, men sjekk: Den er reservert.
 
Takk for tilbakemeldinger. Det høres hvertfall ut for at jeg bør tilegne meg litt mer kompetanse på området før jeg kjøper noe av ham. Eventuelt få med meg en rådgiver.

Tror jeg skal følge den på chrono24 litt og se om reservasjonen oppheves. Snakker jo griselekkert dressur!
 
Beklager kupp av tråden, et spørsmål vedr Vintage seamaster.

Beklager kupping av tråden Gullars. Om ikke ok, holder vi oss til topic, og jeg sletter denne.

Noen som vet modellnr/ kassenr/ modell, kassebetegnelse o.l. for eldre Seamaster med lugs som er ca 1/3 av hele lenkens bredde mot klokken, lugs ca 5-6 mm, og lenke ved innfesting omtrent samme. Evt tips, link o.l til selger som tilbyr dette.

Edit: Link til kasse og lenke festet mot kasse i nærheten av kassen min, men dette er en Geneve ikke Seamaster.:

Vintage 0MEGA Geneve 1970s Automatic All Stainless Steel Mens Watch Stunning | eBay

Ønsker en lenke lignende denne om mulig. Sjekket Ofrei o.l.,men ble vel bare mer usikker.

Takker for evt svar og hjelp vedr dette.

Fortsatt god jul, og godt nyttår når den tid kommer.
 
Redigert:
Meg igjen.

Ikke min, men ligner veldig utfra det jeg kan se på bildet. Det er denne lenken jeg vil bli kvitt.

omegaseamq.jpg