Kjøpe Black Bay i Sveits

Medlem
15. juni 2012
Sted
Bergen
Hei,

Er i Sveits og en Tudor Blackbay med lenke koster etter litt pruting Nok 20.000. Skal ha en slik klokke men usikker på om det lønner seg å kjøpe den her og betale moms kontra å kjøpe den i Norge. Noen som vet hva som er riktig pris.

TH

Regner med at du skal kjøpe med lenke?
25K med moms, og det vil du klare å få til hos Lervik isteden.

Ta det i Norge

Redigert:
Du bør heller kjøpe den i Norge pga. prisen etter moms. Du får også 5-års reklamasjonsrett i Norge :)

Redigert:
20,000 i Sveits blir da virkelig ikke 25,000 i Norge selv om man betaler mva. Det er jo bare å få igjen mva fra Sveits når man reiser hjem. Forhandler må fylle ut taxfree-papirer og dette leveres på grenseovergang eller flyplass.

Gjøres det riktig sparer man endel tusenlapper på handelen.

Edit: Synes Jonny tar seg veldig godt betalt for den Black Bayen han har lagt ut nå.

Redigert:
Med 7,6% moms i Sveits, så vil "endel tusenlapper" være en sterk overdrivelse.
23.100,- ferdig momset inn i Norge, korrigert for VAT

20,000 i Sveits blir da virkelig ikke 25,000 i Norge selv om man betaler mva. Det er jo bare å få igjen mva fra Sveits når man reiser hjem. Forhandler må fylle ut taxfree-papirer og dette leveres på grenseovergang eller flyplass.

Gjøres det riktig sparer man endel tusenlapper på handelen.

Edit: Synes Jonny tar seg veldig godt betalt for den Black Bayen han har lagt ut nå.

Uten å være ekspert så er vel prisen egentlig grei hvis tilstanden er som beskrevet? Følger jo med både lenke, lær og nato.

Med 7,6% moms i Sveits, så vil "endel tusenlapper" være en sterk overdrivelse.
23.100,- ferdig momset inn i Norge, korrigert for VAT

I stand corrected ;) Var ikke klar over at mva var så lav i Sveits. Trodde den lå på et mer europeisk nivå ala 20%. I såfall er det ikke så mye å spare nei!

Uten å være ekspert så er vel prisen egentlig grei hvis tilstanden er som beskrevet? Følger jo med både lenke, lær og nato.

Tja.. jeg prøvde å få 17k for min i august. Det var ikke mye respons på det. Endte vel med å selge for ca. 15k. Dog uten skinnrem, men ellers både lenke og nato. Derfor synes jeg prisen var litt høy.

Tja.. jeg prøvde å få 17k for min i august. Det var ikke mye respons på det. Endte vel med å selge for ca. 15k. Dog uten skinnrem, men ellers både lenke og nato. Derfor synes jeg prisen var litt høy.

Og nå står jeg korrekt;) visste ikke de gikk så billig. Må kanskje vurdere en!

Pris 26550,- hos Leirvik no.
Lite prutingsmonn.

Så litt å tjene, om det er verdt det uttaler eg meg ikkje om...

Hvis din var rød, var det ikke usannsynlig at bruktprisen var litt lav. BB blue har kommet og de fleste vil nok ha blå BB.

Norskkjøpt tar seg litt bedre ut på bruktsmarkedet uten egentlig "teknisk grunn". Hvis man skal beholde klokken lenge, så har det ikke noe å si hvor den er kjøpt ifra. Har ikke imot en sveitsisk klokke fra Sveits....

Redigert: