Kjøpe klokke i USA

Medlem
10. okt. 2010
Sted
Oslo
Hei.
Jeg er ny på forumet, så tilgi meg hvis dette er et spørsmål som har blitt besvart mange ganger før. (Prøvde å søke litt, men uten hell) Anyways:

Jeg skal til LA i høst og tenker at det kan være lurt å kjøpe klokke der borte. Det blir sannsynligvis en klassisk Omega Seamaster eller Planet Ocean.
Noen som har erfaring med å handle der borte? Kan anbefale en butikk? Hvor mye kan man spare?

Takker for svar!:)

Er ganske ny selv, men kan jo fortelle om hvordan jeg handlet klokke...
Jeg var innom Mayors i Orlando for å kjøpe en Breitling B01, men etter å ha sett den og hatt den på armen så virket den litt for liten, da sa han at de hadde 40% avslag på andre Breitlingmodeller, jeg var nok heldig med tidspunktet for salget startet ikke før neste uke og at de presolgte klokkene den uken jeg var der.
Tenker derfor det kan være lurt å sjekke innom flere enn en butikk for å se om det er noen som har noen gode deals.

Du vil se at det er skrevet mye om dette ved å søke i forumet.

Generelt kan man vel si at prisene ikke varierer så mye fra land til land når man tar hensyn til avgifter ut/inn...

Du vil se at det er skrevet mye om dette ved å søke i forumet.

Generelt kan man vel si at prisene ikke varierer så mye fra land til land når man tar hensyn til avgifter ut/inn...

Og hensyn til avgifter ut/inn er kanskje det viktigste hensynet man kan ta ;)

På et åpent forum så er det det jo! Varer over 6000kr skal fortolles inn i landet. Punktum. Hva du praktiserer får bli opp til deg, og jeg anbefaler at du holder det for deg selv.

:)

Takk for svar, folkens. Jeg tror vel ikke jeg tar sjansen på å gå på grønt.
Finnes det en nettside for en amerikansk klokkebutikk-kjede e.l der jeg kan sjekke litt priser?