Kjøpe klokke på ebay

Medlem
8. okt. 2014
Sted
Rogaland
Hei er ny på forumet her og har noen spørsmål.
Er det noen her som handler på ebay? Har selv skikket litt der etter klokker men er skeptisk til om det er kopi klokker.
Mye pga prisen og så har jeg selv sett at klokken ikke har vert 100% lik originalen.

Legger ved en link til den klokken jeg vil kjøpe, jeg mener selv denne ser ut til å være orginal.
Noen som kan bekrefte dette?

Grunnen til jeg mener den er ekte er at den har selvlysende visere og der de som viser hvilken time det er. Hehe litt dårlig beskrevet men jeg vet ikke hva det heter. Andre klokkene som har vært kopi har bare selvlysende visere.

http://www.ebay.com/itm/TISSOT-MEN-...prg=20140107095009&rk=1&rkt=4&sd=361065697096

Kan ikke uttale meg om klokken du linker til spesielt men kan generelt anbefale ebay under følgende forutsetninger.
1) gjør nøye research på klokken du er interessert slik at du er i stand til å spotte en fake. Dersom bildene i annonsen ikke er gode nok til å konkludere, be om bedre bilder.
2) gjør nøye research på selgeren og kjøp av selgere som har plettfrie rykter på diverse fora.

Kan ikke uttale meg om klokken du linker til spesielt men kan generelt anbefale ebay under følgende forutsetninger.
1) gjør nøye research på klokken du er interessert slik at du er i stand til å spotte en fake. Dersom bildene i annonsen ikke er gode nok til å konkludere, be om bedre bilder.
2) gjør nøye research på selgeren og kjøp av selgere som har plettfrie rykter på diverse fora.

Før jeg søkte på ebay så søkte jeg på kopi klokker og på hva som er forskjellen. Ser de som selger kopi legger ved garantibevis, så det er ikke altid lett å vite om den er fake.

Jeg har handlet mye på Ebay. Basert på tilbakemeldingene selgeren har, hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe denne klokka fra denne selgeren. Uansett vil PayPals Purchase Protection dekke tapet ditt hvis du blir lurt her:

"If you don't receive your item, or the item is significantly different from its description in the seller's listing, PayPal Purchase Protection covers eligible transactions for up to the full purchase price plus original shipping charges."
http://pages.ebay.com/help/buy/paypal-buyer-protection.html

Todda

Redigert:
Jeg har handlet mye på Ebay. Basert på tilbakemeldingene selgeren har, hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe denne klokka fra denne selgeren. Uansett vil PayPals Purchase Protection dekke tapet ditt hvis du blir lurt her:

"If you don't receive your item, or the item is significantly different from its description in the seller's listing, PayPal Purchase Protection covers eligible transactions for up to the full purchase price plus original shipping charges."
http://pages.ebay.com/help/buy/paypal-buyer-protection.html

Todda

Takker for innspill, følte også at dette var en seriøs selger og at klokken er ekte.

Noen som vet hva denne koster i butikken i Norge?

Jeg tror vel jeg har til gode å se en Tissotkopi. Selger ser bra ut, og klokken likeså :)

Jeg tror vel jeg har til gode å se en Tissotkopi. Selger ser bra ut, og klokken likeså :)

Ja denne selgeren ser bra ut, jeg fant flere kopier på ebay. Og kom over en video på youtube som beskriver hvordan å se forskjell på ekte og kopi. Jeg fant en billig plass i Sverige som faktisk er billigere enn ebay