Jeg er litt usikker på om trådstarter ønsker ei tøff og militært utseende klokke, eller ei klokke som skal brukes i militær sammenheng. Det trenger ikke å være et motsetningsforhold her, men da jeg hadde behov for ei klokke til utvidet militært bruk valgte jeg en Casio G-shock av en type som er mye brukt av forsvarsfolk. G2900. Denne tåler all juling som tenkes kan, men resinreima og -huset blir etterhvert sprøde og sprekker opp. Jeg byttet reim etter et drøyt år og akkurat nå oppdaget jeg at selve huset går i oppløsning rundt reiminnfestingen. Jeg har ikke brukt den så mye i det siste grunnet min nyoppvåknede interesse for mekaniske ur, men trist er det likevel. Den har vært med på mye spennende, herunder veibombeangrep og stygg turbulens over Hindukush.
Dersom jeg skulle valgt klokke til feltbruk igjen ville jeg nok i det minste ha vurdert en automat, men det er grenser for Forsvarets velvilje til å dekke tap og skade på dyre klokker. Dessuten var jo Casioen avbildet litt høyere opp ganske hardkokt da.
Selv om denslags kanskje ikke hører hjemme her på TS...
Dersom jeg skulle valgt klokke til feltbruk igjen ville jeg nok i det minste ha vurdert en automat, men det er grenser for Forsvarets velvilje til å dekke tap og skade på dyre klokker. Dessuten var jo Casioen avbildet litt høyere opp ganske hardkokt da.
Selv om denslags kanskje ikke hører hjemme her på TS...