Kjøpe mitt første ur! Kanskje Breitling superocean II 44!?

Medlem
7. mai 2013
Innlegg
7
Sted
Majorstuen, Oslo
Hei, jeg er helt ny i dette "gamet" og skal kjøpe mitt første ur. Tenker meg en Breitling Superocean II 44mm. Noen som har noen tips om hvordan jeg bør gå frem? Hvordan jeg kan gjøre sikkert og godt kjøp? Eventuelt andre klokker i prisklassen jeg bør se på. Og lurer også på hva det vil koste meg med tanke på sevice osv.

Mvh halvard
 
Superocean er et riktig godt valg. Jeg synes også Superocean Heritage er flott.

Denne kan være nyttig å lese igjennom http://www.tidssonen.no/forum/sikker-handel-25/good-guys-2394/-tråden.
Når det gjelder servicekostnader, bør man vel gjøre en trykktest før badesesongen. Det koster ikke all verden. En full service koster endel, men det er minimum 5 år i mellom dem. Aner ikke prisen på en SO II, men noen tusen blir det. Kanske 4?
 
Hei, og velkommen hit.

En skikkelig rugg av en klokke du ønsker deg. Jeg liker den, men du bør absolutt prøve den på armen før du kjøper - den er som sagt stor.

Er det nytt du er ute etter finner du norske forhandlere/AD HER. Går du for brukt anbefaler jeg en WTB på TS-markedet. Det finnes utrolig mye fake Breitling. Her inne kjøper du trygt om du kjøper av en "good-guy".

Jeg kjenner ikke servicepriser på Breitling, men vil tippe at det ligger et sted rundt +/- 4.500,-. Det anbefales av mange at man tar service ca hvert femte år, mens andre lar det skure og gå til klokken går unøyaktig. Tenk på at tall: 750,-/år.

Sånn, nå venter vi på unboxing:)

Edit: Kanskje du tenkte på kronograf? I så fall må du regne med høyere servicekostnad.
 
Takk for svar. Tenkte meg en tur ned på Bjerke i morgen. Er den for stor går jeg nok kanskje for 42mm èrn som ligger på markedet her. Håper å ha ur på armen til 17 mai!
 
@Halvard
Ja, de skal ha en del av disse på Paléet. En skikkelig fet sommerklokke, som fungerer resten av året også:p
 
Redigert av en moderator:
Personlig liker jeg best de gamle SO steelfish, de får du som de nye i både stor og mindre versjon. Her er en jeg hadde en liten stund :)

imag0334m.jpg


Lykke til :)
 
Breitling SO II er et fint valg, når du kjøper nytt nå så får du med de nye digitale garantikortene. Et lite tips er jo å se på den nye Avenger GMT som kommer no snart. Eventuelt så har Sinn mye fint U1, U2 og UX. Urmaker Jacobsen i Lillestrøm har både Breitling og Sinn :)
 
A New World Record på forumet:

I løpet av seks hele timer har en som har spurt om råd til klokkekjøp ikke blitt anbefalt SUB.
 
Superocean er en flott klokke. Service intervaller på klokker generelt er vel mellom 3-6 år. Prisen er litt forskjellig fra klokke til klokke og merke til merke. Men rundt 4-6000. Legg av cirka 1000 året er sånn jeg ser på det. :) Andre klokker i samme prisklasse, alt etter hva du er ute etter sier nå jeg. Er mye flott i 10-20 tusen kategorien. Omega seamaster, en omega speedmaster er jo et nydelig ur med en flott historie. igjen, alt etter hva du ønsker. Mogens her inne har en superocean til salg som jeg ihvertfall syns er veldig kul. Og der handler du trygt og sikkert. Det sier jeg av egen erfaring. http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/fsot-breitling-superocean-ii-42mm-16119/


Tror ikke trår feil med og handle fra en her inne, hvem det nå enn måtte være.

Lykke til i jakten :)
 
Breitling SO II er et fint valg, når du kjøper nytt nå så får du med de nye digitale garantikortene. Et lite tips er jo å se på den nye Avenger GMT som kommer no snart.

Er det noen som har en link til annet enn bare bilde av nye Avenger GMT?
Jeg vurderer også den mot SO II.
 
Hei og velkommen! Breitlingen @Toland85 linker til er jo en riktig fin sommerklokke, tror du ville blitt veldig fornøyd med den. For å handle trygt på internet så er det greit å følge tommelregelen som sier "kjøp selger før klokken" - bruk litt tid på research og "due diligence". Impulskjøp på nett kan lett svi (ikke nødvendigvis her på TS, men på e-bay og finn.no bør du absolutt være forsiktig, og gjerne spør her inne om hjelp til å sjekke om ting er på stell) :)

Her på TS så kan du sjekke tidligere kjøpserfaringer fra forskjellige brukere i good-guys tråden (bare søk på brukernavn i tråden så kommer resultatene opp). Det må sies at 99,9% av brukerne her på TS er knakende bra folk som du kan stole 100% på, og Mogens som selger Breitlingen det linkes til er en ekte goodguy. :D

Serviceintervallene er på rundt 5 år for de fleste urverk. Omega sine co-axial har litt lengre intervaller, og kan gå 7-8 år mellom hver service om jeg husker rett. Det er uansett ikke noen krise om du lar det gå et år for mye, men å følge intervallene noenlunde anbefales, så slipper du at flere deler i urverket blir så slitt at de må byttes ut, noe som gjør servicen dyrere. Akkurat som med bil med andre ord.

Av andre klokker i denne prisklassen så ville jeg personlig tittet på Omega speedmaster pro (gjerne brukt) og Omega Planet Ocean også. Lykke til!

Forresten, det er sikkert en liten glipp at du postet denne tråden i galleriforumet? @Juice burde kanskje flytte den. :p

Edit: ser det allerede er opprettet en ny tråd av trådstarter i startgropen. Hadde vært supert om du kunne flytte svarene våre over der @Juice! :)
 
Redigert av en moderator:
Tusen takk for svar! Jeg gleder meg til å dra ned til Bjerke i morgen og se om 44 mm passer til meg. Skal selvfølgelig flytte over svarene deres. Flott forum dette her!
 
Edit: Takk til @Juice som slo sammen trådene og ordnet opp. :)
 
Redigert av en moderator: