- Medlem
- 5. okt. 2012
- Innlegg
- 867
Jeg tror heller ikke du forstår hva jeg mener.
Jeg er enig i at han muligens ikke har erfaring fra 8500 verket, kanskje ikke erfaring i det hele tatt, og at det selvsagt ville kostet mer enn 1500 også her pga at dette verket er komplisert å serve, men det var ikke poenget, poenget er de utrolige prisene som betales på service av klokker i Norge,
Og selvsagt kan man sammenligne service om det kommer fra såkalt "bakgård" som du sier, og en offesiell service! ikke sammenligne likt for likt, men man kan sammenligne resultatet og veie fordeler mot bakdeler! Om bakgårdsmannen er flink spiller det da ingen rolle, og garanti kan man få hos bakgårdsmannen også. Men klart, om prisen er lik ville de fleste valgt en offesiell service, om man ikke hadde et spesielt tillitsforhold til bakgårdsmannen..
Hver og en av oss velger hvor vi skal ta service på bilen, eller eventuelt gjøre dette selv, min erfaring er at det i etterkant spiller liten rolle bortsett fra om man har en relativt ny bil og skal selge med servicehistorie, om man beholder bilen selv spiller det etter mitt syn lite.
Om man har en vintage klokke kan man gå til en offesiell Omega forhandler og ta service for 3-4000, eller en uoffesiell person kan gjøre dette for kanskje så lite som 800 kroner i dette tilfelle. Med garanti.
"Bakgårdsmannen" har godt nok verktøy, mer enn nok erfaring men har vesentlig lavere driftsutgifter.
Når resultatet er det samme hvorfor betale mye mer?
Men dette blir nok litt spesielt her i England der det finnes massevis av utrolig flinke håndverkere som tjener mye mindre enn de ville gjort i Norge. Typisk jeg hadde rørlegger på besøk for noen uker siden, det var to personer, en var lærling. De holdt på i to timer, pris litt over 600 kroner inkludert deler og alt. Hvor mye hadde det kostet i Norge?
Jeg er enig i at han muligens ikke har erfaring fra 8500 verket, kanskje ikke erfaring i det hele tatt, og at det selvsagt ville kostet mer enn 1500 også her pga at dette verket er komplisert å serve, men det var ikke poenget, poenget er de utrolige prisene som betales på service av klokker i Norge,
Og selvsagt kan man sammenligne service om det kommer fra såkalt "bakgård" som du sier, og en offesiell service! ikke sammenligne likt for likt, men man kan sammenligne resultatet og veie fordeler mot bakdeler! Om bakgårdsmannen er flink spiller det da ingen rolle, og garanti kan man få hos bakgårdsmannen også. Men klart, om prisen er lik ville de fleste valgt en offesiell service, om man ikke hadde et spesielt tillitsforhold til bakgårdsmannen..
Hver og en av oss velger hvor vi skal ta service på bilen, eller eventuelt gjøre dette selv, min erfaring er at det i etterkant spiller liten rolle bortsett fra om man har en relativt ny bil og skal selge med servicehistorie, om man beholder bilen selv spiller det etter mitt syn lite.
Om man har en vintage klokke kan man gå til en offesiell Omega forhandler og ta service for 3-4000, eller en uoffesiell person kan gjøre dette for kanskje så lite som 800 kroner i dette tilfelle. Med garanti.
"Bakgårdsmannen" har godt nok verktøy, mer enn nok erfaring men har vesentlig lavere driftsutgifter.
Når resultatet er det samme hvorfor betale mye mer?
Men dette blir nok litt spesielt her i England der det finnes massevis av utrolig flinke håndverkere som tjener mye mindre enn de ville gjort i Norge. Typisk jeg hadde rørlegger på besøk for noen uker siden, det var to personer, en var lærling. De holdt på i to timer, pris litt over 600 kroner inkludert deler og alt. Hvor mye hadde det kostet i Norge?
Redigert: